Ramalan

Cameroon 0-3 Brazil

Lokasi Perlawanan: Stadium Lusail Iconic

The Indomitable Lions of Cameroon akan bertembung dengan pasukan berkedudukan nombor satu dunia itu sebelum menamatkan kempen kumpulan yang sukar termasuk perlawanan sebelum ini menentang Switzerland dan Serbia.

Ini ialah pertemuan ketiga antara kedua-dua pasukan di Piala Dunia FIFA dengan pertemuan sebelum ini berakhir dengan kemenangan tiga gol untuk pasukan dari Amerika Selatan, bagaimanapun, pertemuan terbaru ini menjanjikan aksi menarik dengan objektif baru bagi kedua Cameroon dan Brazil.

Panduan Prestasi: Cameroon

Bekas kapten Rigobert Song melayakkan Cameroon ke Piala Dunia menerusi kemenangan dramatik menentang Algeria tetapi rekod mereka dalam peringkat kumpulan pada kejohanan seperti ini agak mengecewakan. Kemenangan terakhir Piala Dunia dari pasukan Afrika Tengah ini adalah pada tahun 2002 dan masih tidak mencatatkan sebarang kemenangan dalam dua perlawanan terakhir mereka serta tidak merekodkan sebarang jaringan.

Cameroon mempunyai kebolehan di mana mereka dilihat selalunya beraksi dengan gigih apabila terlibat dalam perlawanan kepentingan tinggi. Cameroon akan melihat untuk  meninggalkan kesan positif dalam perlawanan terakhir kumpulan mereka.

Panduan Prestasi: Brazil

Tentunya, terdapat harapan yang luar biasa diletakkan terhadap Seleção yang akan berhasrat untuk mengekalkan momentum mereka dalam perlawanan terakhir kumpulan ini. Brazil memiliki senarai pemain yang bertaraf dunia dan keterampilan mereka dijangka terlalu besar untuk ditawan oleh Cameroon walaupun pengurus Tite memutuskan untuk merehatkan beberapa pemain.

Juara dunia lima kali itu mendominasi kempen kelayakan Piala Dunia mereka dan telah menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol dalam enam daripada tujuh perlawanan terakhir mereka, mereka tiba di Qatar selepas mengekalkan rekod tanpa kalah sejak Perlawanan Akhir Copa America 2021 menentang Argentina.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Pasukan kesukaan ramai, Brazil konsisten meledak dua gol setiap perlawanan dalam peringkat kumpulan Piala Dunia dan tidak kalah dalam tiga perlawanan mereka pada edisi 2018.

Sementara itu, Cameroon akan mencari penutup tirai yang positif dalam kempen kumpulan dan sebarang bentuk keputusan menentang Brazil akan memberi inspirasi positif bagi edisi Piala Dunia FIFA akan datang.

Share.
Leave A Reply