Ramalan

Australia 0-3 Denmark

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Janoub

Denmark akan menempah slot kelayakan mereka ke fasa seterusnya dengan kemenangan ke atas pasukan OFC, Australia. Sementara, Tunisia dan Perancis bertemu dalam perlawanan lain, ini adalah peluang terbaik untuk menggondol tiga mata dari pasukan yang mereka dijangka meraih kemenangan.

Panduan Prestasi: Australia

The Socceroos malangnya kelihatan memiliki salah satu skuad yang tidak berbakat dan tidak hairanlah mereka kelihatan akan tunduk keluar dari kejohanan pada peringkat kumpulan.

Sebelum Piala Dunia, mereka menyelusuri tahun 2022 dengan baik. Dalam sembilan perlawanan yang dimainkan tahun ini, mereka meraih lima kemenangan, dua keputusan seri dan mengalami dua kekalahan. Dalam masa itu, mereka berjaya menjaringkan 13 gol dan membolos sebanyak tujuh gol. Rekod itu agak baik tetapi jika anda melihat pasukan-pasukan yang mereka bertemu sebelum ini, malangnya rekod itu tidaklah sehebat mana.

Panduan Prestasi: Denmark

Denmark adalah negara ke-10 terbaik di dunia dan mereka telah membuktikan usaha itu dengan beberapa kemenangan besar pada tahun 2022. Pada kempen Liga Negara-Negara UEFA yang lepas, mereka meledak dua kemenangan terhadap Juara Dunia Perancis.

Namun itu, prestasi mereka mempamerkan kisah yang berbeza.  Dalam lapan perlawanan yang dimainkan tahun ini, mereka telah memenangi lima dan kalah tiga dengan 15 gol dijaringkan dan bolos tujuh gol. Corak prestasi mereka tidak konsisten menjelang Piala Dunia tetapi semua patut berwaspada terhadap pasukan Denmark di Qatar.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Kami menyokong Denmark untuk melanjutkan rekod tiga perlawanan tanpa kalah mereka menentang Australia dengan kemenangan selesa 3-0 yang akan menyaksikan mereka mara ke pusingan 16 terakhir. Australia akan cuba mengelakkan kekalahan dalam perlawanan Piala Dunia terakhir mereka tetapi kekuatan Denmark berkemungkinan terlalu sengit bagi kualiti mereka.

Share.
Leave A Reply