Ramalan

Poland 4-0 Arab Saudi

Lokasi perlawanan: Stadium Education City

Poland masuk ke perlawanan kumpulan C ini menentang Arab Saudi dengan peluang untuk memungut kemenangan penting yang akan mendekatkan mereka ke pusingan 16 terakhir. Mereka inging menjadi kegemaran ramai dalam perlawanan ini bukan sahaja untuk menang tetapi kemenangan dengan margin yang besar menentang pasukan Arab Saudi yang dilihat lebih lemah.

Arab Saudi akan melihat pasukan mereka sebagai “underdog” dalam setiap perlawanan kumpulan dalam kejohanan ini dan kemungkinan besar akan bermain sedemikian terutamanya menentang pasukan Poland yang mempunyai salah satu, jika bukan penyerang terbaik di dunia dalam Robert Lewandowski.

Panduan Prestasi: Poland

Pasukan Poland sedang bergelut untuk memperoleh prestasi yang konsiten. Dalam kempen Liga Negara-Negara UEFA mereka, mereka hanya berjaya memenangi dua daripada enam perlawanan mereka. Mereka tidak dapat mengekalkan “clean sheet” dalam perlawanan itu dan membenarkan lawan menjaringkan sebelas gol, sementara mereka hanya dapat merekodlan enam gol dengan sendiri.

Semestinya ia bukan prestasi untuk dibawa ke Piala Dunia tetapi mereka masih melihat yang mereka mampu untuk layak dari kumpulan C dan ke 16 terakhir.

Panduan Prestasi: Arab Saudi

Arab Saudi berada dalam prestasi yang tandus. Pasukan yang tidak bercita-cita tinggi dan tidak dapat menjaringkan gol atau menghalang gawang mereka dibolosi. Tahun ini, negara Arab itu telah bermain lapan kali, menang dua kali, seri tiga dan kalah tiga perlawanan lain. Pada masa itu mereka hanya berjaya menjaringkan tiga gol dan dua daripadanya datang dalam kemenangan-kemenangan 1-0.

Satu aspek yang boleh dikatakan positif adalah, mereka masih tidak bolos lebih dari dua gol dari pihak lawan. Ini mungkin menunjukkan kebolehan yang boleh dibanggakan sedikit terhadap barisan pertahanan mereka. Mereka akan memerlukan semua nasib dan kegigihan untuk mengatasi pihak lawan.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Arab Saudi akan cuba untuk kekal kukuh dan padat dalam barisan pertahanan mereka supaya tidak memberikan sebarang ruang dan akan berusaha untuk mengejutkan Poland dengan serangan balas yang mungkin tidak mencukupi, manakala Poland akan bersabar sehingga mereka mencipta suatu pembukaan atau kesilapan dan kemudian menghukum dengan kejam Arab Saudi dengan penglibatan pemain bintang Robert Lewandowski.

Share.
Leave A Reply