Ramaln

South Korea 2-2 Ghana

Venue: Stadium Al Janoub

Korea Selatan dan Ghana akan berdepan dalam perlawanan pusingan kedua ini menyedari bahawa suatu keputusan seri antara mereka mungkin menjejaskan harapan mereka untuk layak ke pusingan seterusnya. Pertemuan kumpulan H kali ini akan menyaksikan kedua-dua pasukan cuba mepamerkan rentak terbaik mereka dengan harapan mendapat keputusan yang positif.

Panduan Prestasi: Korea Selatan

Korea Selatan akan mempunyai hasrat untuk meniru prestasi hebat mereka di Piala Dunia 2002 di mana mereka mara ke peringkat separuh akhir sebagai tuan rumah tetapi realitinya keadaan kini jauh berbeza.

Tiga kemenangan dan dua keputusan seri dalam lima perlawanan terakhir mereka adalah rekod hebat menjelang Piala Dunia tetapi lawan Piala Dunia mereka akan memberi merekan cabaran yang lebih sukar. Kekalahan terakhir mereka ialah kekalahan 5-1 menentang Brazil pada Jun. Perlawanan itu memberi mereka suatu pratonton jenis lawan yang perlu mereka atasi jika mereka ingin mempamerkan aksi sama dari 20 tahun yang lalu.

Korea Selatan akan melihat perlawanan ini menentang Black Stars Ghana sebagai suatu peluang terbaik untuk memungut tiga mata.

Panduana Prestasi: Ghana  

The Black Stars menjelajah Piala Dunia dengan banyak pemain yang tiada pengalaman di pentas antarabangsa dan kekurangan pengalaman dan kesatuan dari segi itu dipamerkan dalam prestasi baru-baru ini.

Mereka berjaya melepasi rekahan peringkat kelayakan untuk menempah tempat di Piala Dunia menentang Nigeria tetapi sebenarnya tidak memenangi sebarang perlawanan. Sejak layak ke kejohanan itu, mereka telah bermain enam perlawanan, dengan pecahan dua kemenangan, dua seri dan dua kekalahan.

Mereka juga hanya memenangi hanya satu daripada lima perlawanan terakhir mereka yang tentunya tidak mempamerkan prestasi yang memberangsangkan.

Mereka pasti mempunyai kualiti untuk menjadi ancaman dan perlu mencari perpaduan secepat mungkin.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Keputusan seri dapat diperlihatkan dalam perlawanan yang menghiburkan di stadium Al Janoub. Tentunya, perlawanan ini akan membawa banyak sorotan dan aksi hingga ke hujung padang, di mana dua gol akan dijaringkan oleh setiap pasukan. Bukan keputusan ideal yang diingini oleh mana-mana pasukan tetapi mereka akan berbangga dengan persembahan mereka.

Share.
Leave A Reply