Ramalan

Belanda 2 – 0 Ecuador

Lokasi Perlawanan: Stadium Antarabangsa Khalifa

Belanda boleh dikatakan pasukan paling malang dalam peringkat kumpulan berdasarkan kerumitan jadual perlawanan. Mereka akan menentang dua lawan yang sukar seperti Senegal dan Ecuador berturut-turut, bagaimanapun, ia adalah situasi biasa jika hendak digelar juara dunia kemudian. Seperti Senegal, Ecuador adalah pasukan yang tidak kenal penat lelah dan stamina mereka boleh membebankan Belanda, yang mengimpikan untuk merangkul gelaran Piala Dunia. Ia adalah perlawanan di mana mereka perlu berusahah gigih kerana Ecuador akan menjejak kaki ke dalam permainan ini untuk membuktikan bahawa mereka boleh dinobatkan sebagai “giant killer”.

Panduan Prestasi: Belanda

Selepas perlawanan hari pembukaan yang sukar menentang Senegal, Belanda akan lebih bersabar menentang Ecuador. Walau bagaimanapun, ia akan menjadi tugas yang berat kerana pasukan Amerika Selatan itu sama- sama degil.

Belanda dapat lihat bahawa ia mungkin lebih senang bertahan menentang pasukan Ecuador berbanding Senegal. Belanda memiliki jentera serangan yang lebih hebat berbanding lawan mereka dan akan mencari lebih banyak ruang untuk dieksploitasi berbanding menentang pasukan Afrika. Walau bagaimanapun, Louis Van Gaal perlu memberi perhatian kepada keupayaan serangan balas Ecuador, kerana pasukannya bergelut menentang gaya seperti ini pada masa lalu.

Panduan Prestasi: Ecuador

Ecuador akan masuk perlawanan ini menentang Belanda lebih segar kerana lawan hari pertama mereka dilihat sebagai pasukan yang lemah, Qatar.

Namun, kebolehan menghabiskan peluang Ecuador akan terbukti menjadi kelemahan mereka walaupun keupayaan hebat serangan balas mereka. Perlawanan Senegal menentang Belanda akan menjadi satu pengajaran dengan keinginan mereka untuk maju dari peringkat kumpulan buat kali kedua sejak edisi 2006.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Belanda adalah pasukan pilihan yang tidak perlu dipertikaikan dan sukar untuk melihat ketidaktentuan bola sepak menjadi faktor penentu kemenangan mereka. Peminat Belanda boleh mula bersiap sedia untuk menghadapi pusingan 16 terakhir mereka kerana mereka ingin memperbaiki prestasi mereka dari persembahan pada 2010.

Share.
Leave A Reply