Ramalan

Croatia 2-1 Kanada

Lokasi Perlawanan: Stadium Antarabangsa Khalifa

Croatia akan berusaha gigih untuk memungut tiga mata kemenangan yang berpotensi meletakkan mereka selangkah lebih dekat untuk layak ke peringkat kalah mati menentang Kanada. Kanada juga berhasrat untuk maju ke peringkat kalah mati. Bagi pasukan Kanada untuk berbuat demikian, mereka perlu samada mencuri mata pertama dalam kejohanan ini atau apa jua mata yang mereka dapat pungut dalam sejarah Piala Dunia pendek mereka.

Panduan Prestasi: Croatia

Croatia kelihatan lebih daripada bersedia menjelang Piala Dunia ini dan mengimpikan untuk memutar balik zaman kegemilangan masa lalu pada kali ini. Mereka kini berada dalam rekod empat kemenangan perlawanan berturut-turut dan hanya kalah sekali sepanjang tahun.

Rekod kemenangan empat perlawanan berturut-turut adalah termasuk kemenangan menentang Juara Dunia 2018, Perancis dan satu lagi negara yang kuat dalam Denmark. Mereka dilihat sebagai pasukan pilihan untuk layak daripada kumpulan ini bersama Belgium dan boleh mencapai hasrat itu sebelum kedua-dua pasukan pilihan kumpulan itu berentap.

Panduan Prestasi: Kanada

Bertanding dalam Piala Dunia kedua mereka, pasukan Kanada tidak memiliki prestasi yang memberangsangkan. Selepas menjuarai kumpulan kelayakan Piala Dunia mereka dengan mudah, Kanada berada dalam corak kemenangan dan kekalahan yang tidak konsisten dalam empat perlawanan terakhir mereka; mereka masih tidak menjumpai prestasi sebelum ini yang telah menjamin kelayakan Piala Dunia mereka.

Menjejaki peringkat seperti ini mungkin persoalan yang besar untuk mereka dan boleh rasa terharu dengan lawan seperti Croatia.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Croatia dan Kanada akan berdepan satu sama lain buat kali pertama dengan kedua-dua pasukan perlu mendapatkan keputusan positif.

Kanada akan cuba untuk bermain secara padat dan tegas sambil cuba menggunakan kebolehan serangan balas untuk muncul di bahagian pertahanang lawan mereka yang tentunya akan menguasai “possesion”.

Pasukan Kanada akan serlahkan keberanian dan mungking hampir menyebabkan kekecewaan tetapi Croatia, dengan semua pengalaman mereka dalam perlawanan ini dan azimat Luka Modric di pihak mereka, akan dapat mengatasi dan memeroleh kemenangan.

Share.
Leave A Reply