Ramalan

Cameroon 0-2 Serbia

Lokasi Perlawanan : Stadium Al Janoub

Cameroon akan menentang Serbia dalam perlawanan pusingan kedua Kumpulan G dan berhasrat mendapat keputusan positif yang akan membantu mereka dalam usaha untuk mara ke pusingan seterusnya dalam Piala Dunia. Serbia akan dilihat sebagai pasukan pilihan untuk memenangi perlawanan ini kerana mereka mahu menamatkan saingan kumpulan di belakang bakal juara kumpulan dan pasukan pilihan kejohanan, Brazil.

Panduan Prestasi: Cameroon

Cameroon berjaya melakukan yang terbaik ke arah untuk layak ke Piala Dunia dengan memenangi lima daripada enam perlawanan kumpulan mereka dan kemudian mengalahkan Algeria di playoff tetapi prestasi mereka bukanlah suatu dibanggakan. Kemenangan playoff mereka ke atas Algeria hanyalah kemenangan kedua mereka dalam tujuh perlawanan.

Mereka tewas tiga perlawanan dan seri dua dan kini mengalami dua kekalahan kepada Uzbekistan dan Korea Selatan dalam perlawanan persahabatan.

Cameroon pasti mempunyai bakat dan jentera serangan untuk menimbulkan masalah bagi Serbia tetapi mereka perlu menyatukan semuanya tetapi malangnya sekali, sejarah mereka baru-baru ini menunjukkan bahawa situasi itu tidak akan berlaku.

Panduan Prestasi: Serbia  

Prestasi Serbia jauh lebih baik daripada Cameroon. Dalam lapan perlawanan tahun ini, mereka mampu memenangi lima daripada mereka, hanya mengalami dua kekalahan dan memungut keputusan seri sekali. Pada masa itu mereka telah berjaya menjaringkan 11 gol dan telah membolos 8 gol. Rekod pertahanan mereka bukanlah yang terbaik kerana mereka hanya dapat melakar tiga rekod bersih dalam lapan perlawanan tersebut.

Serbia menjejaki kaki di Qatar dengan penyerang mereka yang berada dalam prestasi yang terbaik dan akan menjadi pasukan yang mempunyai kuasa serangan untuk menandingi mana-mana pasukan.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Ia boleh disimpulkan yang kemenangan berpihak kepada Serbia akan menjadi keputusan yang paling mungkin untuk pasukan Eropah itu akan mendominasi perlawanan ini menentang Cameroon. The Indomitable Lions tidak akan mempunyai jawapan untuk kekuatan serangan lawan mereka dan akan bergelut untuk mencipta serangan ofensif sendiri.

Share.
Leave A Reply