Ramalan

Wolves 1-3 Arsenal

Nota Penting

  • Selain mempunyai jaringan paling sedikit (8) dan kadar “shot conversion” (4.8%) paling rendah dalam Liga Premier musim ini, penjaring gol Wolves yang berbeza adalah yang paling sedikit berbanding pasukan lain (4), dengan Rúben Neves menjaringkan 50% gol mereka setakat ini (4/8).
  • Arsenal mempunyai lima pemain mencipta sekurang-kurangnya 20 peluang dalam Liga Premier musim ini, tiada pasukan lain mempunyai lebih daripada tiga (Saka 26, Ødegaard 25, Martinelli 23, Jesus 22, Xhaka 20).

Panduan Prestasi

Wolves – LDLLW

Arsenal – WWDWW

Fakta Perlawanan

  • Arsenal telah memenangi enam daripada lapan perlawanan di tempat lawan Liga Premier Inggeris menentang Wolves (L2) dan telah menjaringkan sekurang-kurangnya sekali dalam kesemua 16 pertemuan mereka dengan mereka dalam pertandingan itu.
  • Wolves tewas di tempat sendiri dan di padang Arsenal dalam Liga Premier musim lalu, selepas tewas hanya dua daripada lapan perlawanan sebelum ini menentang mereka (W3 D3).

Pemain yang perlu diperhatikan

Ruben Neves

Pada masa ini, jelas kelihatan keadaan tidak sebegitu baik bagi kelab Midlands itu, pemain Portugis itu jelas menonjol musim ini dan sekali lagi akan menjadi “dangerman” untuk tuan rumah, terutamanya dari “setpieces”.

Bukayo Saka

Pemain sayap Inggeris itu pulih tepat pada masanya untuk berdepan Chelsea dan seperti yang dijangkakan mempamerkan satu lagi persembahan cemerlang. Ia agak menarik melihat bagaimana Wolves menghalangnya.

Share.
Leave A Reply