Ramalan

West Ham 0-2 Leicester City

Nota Penting

  • Dengan 13 gol dan sembilan ‘assist’, James Maddison dari Leicester City telah terlibat dalam penghasilan peluang gol di Liga Premier Inggeris berbanding pemain tengah Inggeris yang lain pada tahun 2022. Malah, dalam kalangan pemain lain, hanya Harry Kane (33), Kevin De Bruyne (29) dan Son Heung-min (25) terlibat lebih daripada Maddison tahun ini.
  • Harvey Barnes telah menjaringkan gol dalam keempat-empat kemenangan Liga Premier Inggeris Leicester setakat musim ini – dia adalah salah seorang daripada tiga pemain yang telah menjaringkan gol dalam setiap kemenangan pasukannya penggal ini, bersama-sama dengan Rodrigo di Leeds dan Taiwo Awoniyi di Nottingham Forest.

Panduan Prestasi

West Ham – LLWLD

Leicester – WLWWD

Fakta Perlawanan

  • West Ham telah memenangi tiga daripada empat perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris menentang Leicester (D1), jumlah yang sama dalam 16 perlawanan sebelum ini menentang mereka (D5 L8).
  • Leicester hanya mengekalkan satu rekod “clean sheet” dalam 15 perlawanan Liga Premier Inggeris menentang West Ham, iaitu kemenangan 1-0 pada Ogos 2000. Selepas lima perlawanan tanpa kalah di Hammers antara 2015 dan 2019, Foxes telah kalah dalam dua lawatan terakhir Liga Premier Inggeris ke Stadium London.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Declan Rice

Reputasi Rice terus teserlah dan kini dilabelkan sebagai salah seorang pemain tengah terbaik dalam liga dengan pameran dominannya yang konsisten.

James Maddison

Pemain yang diberi nama samaran ‘musang licik’ masih mencuba mengubah pendirian Gareth Southgate, dan ia akan menjadi suatu isu mengejutkan jika dia tidak termasuk ke dalam senarai ke Piala Dunia, memandangkan prestasinya yang mengagumkan baru-baru ini dari bahagian tengah

Share.
Leave A Reply