Ramalan

Newcastle 2-0 Chelsea

Nota Penting

  • Miguel Almirón telah menjaringkan lapan gol dalam 14 perlawanan Liga Premier musim ini dan hanya satu kurang daripada apa yang dia mampu pada 110 perlawanan pertamanya dalam semua pertandingan. Beliau boleh menjadi pemain Newcastle pertama menjaringkan gol dalam lima penampilan Liga Premier Inggeris berturut-turut sejak rekod Joe Willock dalam tujuh perlawanan pada penghujung kempen 2020-21.
  • Hanya Kevin De Bruyne (45) dan Andreas Pereira (34) telah mencipta lebih banyak peluang untuk rakan sepasukan dalam Liga Premier musim ini berbanding Kieran Trippier dari Newcastle (32). Penciptaan sebanyak 32 peluang oleh “full-back” England itu adalah sekurang-kurangnya dua kali ganda berbanding mana-mana pemain Newcastle lain musim ini.

Panduan Prestasi

Newcastle United – WWWWD

Chelsea – LLDDW

Fakta Perlawanan

  • Newcastle tewas tiga daripada empat perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris menentang Chelsea (W1), jumlah yang dalam 14 perlawanan sebelum ini. Hanya sekali mereka kalah tiga perlawanan berturut-turut di laman sendiri menentang Chelsea, ia berlaku di antara April 1957 dan September 1958.
  • Chelsea telah memenangi tujuh daripada lapan perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris menentang Newcastle (L1), termasuk empat perlawanan berturut-turut tanpa membolos.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Miguel Almiron

Pemain antarabangsa Paraguay itu kini adalah wira kultus di St James Park dengan persembahan cemerlangnya sepanjang musim ini untuk Newcastle United. Beliau berada dalam prestasi terbaik kariernya, dalam pada itu ia dapat dijangkakan bahawa beliau akan muncul sebagai penjaring sekali lagi.

Mateo Kovacic

Kepentingan bintang Croatia untuk perlawanan ini tidak dinafikan kerana Chelsea memerlukan pemain maestro pada bahagian tengah untuk memintas segala peluang yang Newcastle akan cuba olah di tengah padang.

Share.
Leave A Reply