Ramalan

Liverpool 2-0 Southampton

Nota Penting

  • Liverpool kembali memungut kemenangan dengan menuntut tiga mata dari pasukan “top six” iaitu Tottenham Hotspur. Mohammed Salah menjaringkan dua gol untuk meraih kemenangan di stadium Tottenham Hotspur.
  • Southampton terpaksa merangkak balik ke dalam gua mereka selepas kalah teruk di laman sendiri kepada pasukan Newcastle United yang kini dilihat akan menewaskan sesiapa sahaja yang berdiri di laluan mereka.

Panduan Prestasi

Liverpool – WLLWW

Southampton – LLDWD

Fakta Perlawanan

  • Liverpool kelihatan bergelut menentang pasukan di bawah carta liga dan telah kalah terutamanya kepada pasukan seperti Leeds United, Nottingham Forest. Southampton pasti akan menilai dan cuba mengambil kesempatan terhadap kelemahan pada Liverpool kali ini.
  • Southampton akan bermain perlawanan pertama mereka tanpa bekas pengurus mereka yang dipecat selepas tewas 4-1 kepada Newcastle United.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah

Ikon Mesir itu telah menemui but jaringannya sekali lagi dan telah meledak beberapa gol sejak akhir-akhir ini.

Ia suatu gerak logik untuk merehatkan beliau bagi perlawanan Piala Carabao minggu ini supaya beliau berasa segar untuk perlawanan ini. Beliau juga dalam keadaan baik, terutamanya selepas merangkul dua gol dalam kemenangan menentang Tottenham kali terakhir.

Gavin Bazunu

Penjaga gawang kelahiran Ireland itu, membolos sebanyak empat kali pada perlawanan lepas di laman sendiri kepada Newcastle United, tetapi tidak dapat dinafikan bahawa aski beliau amat mengagumkan setakat ini, dan beliau akan menyerlahkan kekuatan tangannya jika beliau ingin menghentikan serangan berbisa Liverpool di Anfield.

Share.
Leave A Reply