Ramalan

Switzerland 2 – 1 Cameroon

Lokasi Perlawanan : Stadium Al Janoub

Juara lima kali Piala Negara-Negara Afrika (AFCON), Cameroon mengalami kekecewaan besar di tanah air mereka dalam kejohanan itu. Mereka dihalang daripada memenangi gelaran keenam mereka oleh Mesir, dan hanya meraih tempat ketiga. Dengan legenda Samuel Eto’o mengetuai badan pentadbir bola sepak mereka, mereka telah menerima semangat baru dan bersedia untuk beraksi di Qatar mewakili seluruh Afrika.

Panduan Prestasi: Switzerland

Switzerland merupakan pasukan yang dilihat lebih mantap berbanding Cameroon. Prestasi mereka lebih memberangsangkan kerana lawan mereka sebelum ini lebih kuat menjelang Qatar 2022.

Switzerland telah memenangi tiga perlawanan menentang pasukan Piala Dunia, Portugal dan Sepanyol, serta Czech, yang tipis tidak layak. Prestasi penjaga gol mereka, Yann Sommer, telah terbukti menjadi kunci dalam corak baru permainan yang ditemui.

Panduan Prestasi: Cameroon

Walaupun Cameroon dilihat menguasai bola sepak Afrika, Cameroon bergelut apabila berhadapan dengan tentangan pasukan antarabangsa yang lain, terutama pasukan Piala Dunia, dalam beberapa perlawanan terakhir mereka. Kekalahan 2 – 0 kepada Uzbekistan, yang berada di luar 50 teratas dalam ranking FIFA, menunjukkan betapa berbeza permainan mereka ketika berhadapan dengan lawan antarabangsa.

Bagaimanapun, kekuatan stamina mereka tidak boleh dipersoalkan dan ini merupakan kekuatan terbesar dalam gudang senjata mereka menjelang Piala Dunia.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Switzerland kian merumitkan keadaan, mereka dilihat mengalami kesukaran untuk sempurnakan peluang mereka dan ia mungkin menjadi masalah bagi mereka apabila menghadapi Cameroon yang tidak kenal penat lelah. Walau bagaimanapun, kemenangan pada kali ini adalah keputusan paling ketara bagi pasukan Eropah itu dan walaupun mereka mungkin tidak akan beraksi dengan optimum, mereka masih dilihat akan meraih sekurang-kurangnya satu mata.

Share.
Leave A Reply