Ramalan

Qatar 1 – 1 Ecuador

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Bayt

Penyertaan kali pertama tuan rumah kepada edisi ke-22 Piala Dunia FIFA, Qatar, akan memulakan kejohanan ini menentang Ecuador, yang akan membuat penampilan keempat mereka. Kedua-dua pasukan ini akan menyertai kejohanan itu dengan harapan dan impian tetapi peminat tidak meletakkan matlamat yang tinggi kepada mereka dan akan melihat mereka semata-mata untuk menghiburkan penonton. Ia adalah salah satu perlawanan berprofil rendah tetapi kedua-dua pasukan telah membuktikan bahawa mereka boleh bermain bola sepak yang menghiburkan.

Panduan Prestasi:

Qatar

Qatar hanya dikalahkan sekali dalam lima perlawanan terakhir mereka. Pada masa itu, mereka memenangi satu perlawanan dan kalah satu, sambil mengutip keputusan seri bagi yang lain. Jika kita melihat enam perlawanan terakhir mereka, mereka telah menang dua kali. Kedua-dua kemenangan itu menentang Bulgaria dan Guatemala, pasukan yang berada di kedudukan lebih tinggi dari mereka dalam kedudukan FIFA.

Corak bahagian serangan mereka, adalah sesuatu yang boleh memberi banyak masalah kepada pasukan yang lain.

Panduan Prestasi: Ecuador

Sementara itu,  pasukan dari Amerika Selatan itu tidak kalah dalam enam perlawanan terakhir mereka, ia mesti membimbangkan lawan mereka pada hari pertama. Tambahan pula, tidak seperti Qatar, Ecuador telah berjaya mendapatkan keputusan menentang lawan yang lebih sukar seperti Nigeria, Argentina, Mexico dan Jepun.

Ini bermakna kualiti penyediaan mereka lebih baik daripada Qatar. Gaya permainan serangan balas mereka juga merupakan senjata dalam gudang serangan. Qatar dan seluruh Kumpulan A perlu bimbang tentangnya.

Bagaimana babak-babak perlawanan akan dihimpun?

Kedua-dua pasukan akan bertemu buat kali keempat dalam sejarah mereka. Keputusan dalam tiga pertemuan sebelum ini dikongsi masing-masing, dengan kedua-dua pasukan meraih satu kemenangan. Berikutan sejarah itu, keputusan seri dijangka kerana kedua-dua pasukan pastinya akan lebih fokus tidak mengalami kekalahan pada hari pertama.

Share.
Leave A Reply