Ramalan

Maghribi 1 – 2 Croatia

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Bayt

Pasukan kedua terkuat di benua Afrika, Maghribi, akan memulakan kempen Piala Dunia 2022 mereka menentang salah satu pasukan paliong “in-form” di Eropah dan naib juara Piala Dunia 2018. Ia adalah perlawanan yang bersejarah dan akan menghiburkan, kerana kedua-dua pihak akan berusaha untuk membuat kenyataan yang kuat. Maghribi juga telah menjadi salah satu pasukan yang bertambah baik di dunia sejak beberapa tahun kebelakangan ini dan Croatia akan menjadi ujian utama kualiti mereka.

Panduan Prestasi: Maghribi

The Singa Atlas memeroleh keputusan yang agak sama dalam enam perlawanan terakhir mereka (2W 2D 2L). Salah satu kemenangan mereka adalah menentang Chile dan salah satu seri mereka menentang Paraguay.

Dalam kedua-dua perlawanan itu, jaringan gol merupakan kelemahan paling ketara pengurus Walid Regragui, yang dilantik ke jawatan itu pada September, perlu menitik beratkan dalam masa yang singkat yang dia ada dengan skuadnya sebelum perlawanan pembukaan mereka dalam Kumpulan F. Mereka mempunyai pemain dan berpotensi menjadi “dark horse” dalam kumpulan mereka.

Panduan Prestasi: Croatia

Empat kemenangan berturut-turut cukup untuk memberi keyakinan kepada mana-mana pasukan dan ini adalah perasaan Croatia berasa sebelum pertemuan mereka dengan Maghribi.

Kemenangan berturut-turut ke atas Austria, Perancis dan Denmark dengan tujuh gol dijaringkan dalam empat perlawanan itu menunjukkan bahawa mereka lebih daripada mampu meniru prestasi itu. Prestasi sama yang membawa mereka ke final 2018. Walau bagaimanapun, masalah di barisan pertahanan masih wujud untuk negara Eropah Tengah itu.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Dijangkakan bahawa perlawanan ini akan menghiburkan kerana Maghribi adalah pengalaman baru bagi Croatia. Walau bagaimanapun, kedua-dua pihak mempunyai sejarah, tetapi babak penaltu memisahkan mereka dalam satu-satunya perlawanan pada tahun 1996. Namun, Croatia kelihatan lebih cenderung mencure kemenangan jika perlawanan tidak berakhir dengan seri.

Share.
Leave A Reply