Ramalan

England 3 – 0 Iran

Lokasi Perlawanan: Stadium Antarabangsa Khalifa

England dan Iran akan bertemu buat kali pertama dalam sejarah bola sepak kedua-dua negara. Perlawanan itu menjanjikan perlawanan yang ghairah bagi pembuka selera Kumpulan B di Piala Dunia FIFA 2022 di Qatar.

The Three Lions adalah salah satu pasukan pilihan untuk memenangi kejohanan itu, setelah berjaya ke playoff tempat ketiga dalam edisi Rusia 2018. Iran, bagaimanapun, adalah salah satu pasukan yang dilihat  ada banyak penamabahbaikan di dunia bola sepak kini dan sekali lagi telah berganding bahy dengan pengurush Portugal, Carlos Queiroz, yang merupakan individu yang memacu perjalanan Iran.

Panduan Pretasi: England

The Three Lions, bagaimanapun, akan berusaha untuk membuang aksi hambar tahun lalu yang menyaksikan mereka direlegasikan ke Liga B Liga Negara-Negara UEFA.

Keputusan tiga kekalahan dan tiga seri dalam enam perlawanan terakhir untuk pasukan yang dianggap kegemaran bukanlah rekod munasabah. Walau bagaimanapun, silsilah pemain dalam menimba pengalaman pahit yang lepas harap dapat menebus kesilapan lepas.

Panduan Prestasi: Iran

Iran adalah pasukan terbaik di Asia dan akan berusaha untuk membuktikan mengapa mereka layak untuk berada di kalangan negara-negara bola sepak yang besar. Walau bagaimanapun, kualiti pasukan lawan mereka berada di bawah tahap England.

Namun, mereka telah melalui perlawanan menentang pasukan Piala Dunia, Uruguay dan Senegal, dan tidak kalah, ia nyata mempamerkan kekuatan mental untuk beraksi di Qatar 2022.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Memandangkan tiada sejarah pertemuan antara kedua-dua negara meperoleh data untuk ramalan, ia lebih mudah untuk ramalkan keputusan ini berdasarkan kekuatan kedua-dua pasukan. England adalah pasukan yang lebih kuat di atas kertas daripada Iran. Walau bagaimanapun, Iran mempunyai pemain yang bermain di Eropah. Walau bagaimanapun, The Three Lions dijangkakan menempah kemenangan.

Share.
Leave A Reply