Ramalan

Manchester United 1-2 Newcastle United

Lebih 2.5 Gol

Newcastle United Handicap Asia +1

Nota Utama

  • Menentang Everton pada perlawanan terakhir, Antony telah menjadi pemain pertama yang menjaringkan gol dalam setiap perlawanan penampilan pertama Liga Perdananya untuk Manchester United. Dengan satu jaringan di sini, pemain Brazil itu akan menjadi pemain ketiga dalam sejarah Liga Perdana yang menjaringkan gol dalam setiap empat perlawanan pertamanya dalam pertandingan itu, selepas Mick Quinn (enam yang pertama) dan Diego Costa (empat yang pertama).
  • Tiada pemain yang telah mencipta lebih banyak peluang daripada permainan set dalam Liga Perdana pada musim ini berbanding pemain Newcastle Kieran Trippier (11), manakala pemain pertahanan England itu juga telah memainkan lebih banyak hantaran ke dalam petak berbanding mana-mana pemain yang lain pada musim ini (124).

Panduan Prestasi

Manchester United- MKMMM

Newcastle United- MMSSK

Fakta-Fakta Perlawanan

  • Manchester United hanya telah tewas sekali daripada 37 perlawanan liga terakhir mereka di tempat sendiri ketika menentang Newcastle (M27 S9), satu kekalahan 1-0 dalam bulan Disember 2013 di bawah David Moyes.
  • Newcastle telah melepaskan lebih banyak gol Liga Perdana ketika menentang Manchester United berbanding mana-mana lawan yang lain (113), manakala hanya ketika menentang Arsenal (33) mereka telah kalah lebih kerap dalam pertandingan itu berbanding dengan Red Devils (32).

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Antony

Pemain Brazil itu telah menjaringkan tiga gol dalam tiga perlawanan pertamanya untuk kelab itu, menjadi pemain pertama yang telah melakukannya. Aktivitinya di bahagian kanan telah menjadikan Man Utd sebagai sebuah pasukan penyerang balas pantas yang lebih baik.

Bruno Guimaraes

Pemain tengah Brazil itu sangat hebat sejak menyertai Toons pada bulan Januari dan telah mencatatkan sepasng gol pada perlawanan terakhir ketika menentang Brentford. Dia mungkin boleh menjadi sangat penting dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply