Ramalan

Liverpool 3-1 Renjer

Lebih 3.5 Gol

Liverpool Handicap Asia -1.00

Nota Penting

  • Liverpool hanya telah menang empat kali dalam 10 perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan.
  • Sebaliknya, Rangers telah menang enam kali dalam 10 perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan.
  • Liverpool sedang mengharungi kempen terburuk mereka dalam tempoh lima tahun dan satu lagi kemerosotan akan menambahkan lagi masalah mereka.

Panduan Formasi: Liverpool

Selepas satu kemenangan selesa dalam perlawanan timbal balik di Anfield, adakah ini akan berjalan dengan cara yang sama?

Lapan malam yang lalu, sepakan percuma hebat Trent Alexander-Arnold dan kemudian penalti cemerlang Mo Salah telah menyaksikan Liverpool mudah menewaskan Rangers 2-0 di Merseyside. Ini bermakna pasukan kendalian Jürgen Klopp itu sedang mengumpul enam mata, setelah menewaskan Ajax di tempat sendiri dan dibelasah 4-1 di Naples pada minggu sebelumnya.

Jadi, satu lagi kemenangan di sini akan meletakkan Reds dalam kedudukan yang kukuh untuk mara ke peringkat kalah mati. Setelah berkata demikian, Liverpool sebenarnya mendapati diri mereka sedang berada di tempat kesepuluh dalam Liga Perdana sekarang ini.

Pada hari Ahad, walaupun gol penyamaan daripada Darwin Núñez dan Roberto Firmino, mereka telah ditewaskan 3-2 di London Utara oleh pendahulu liga, Arsenal. Setelah memenangi hanya dua daripada lapan perlawanan liga, ini adalah permulaan terburuk mereka selama sedekad.

Panduan Formasi: Rangers

Dalam Liga Juara-Juara, pasukan Giovanni van Bronckhorst telah tewas dalam ketiga-tiga perlawanan Kumpulan A, bolos sembilan dan menjaringkan kosong gol yang mutlak. Baki dua perlawanan di tempat sendiri mereka, yang satu ini dan kemudian Ajax pada hari perlawanan keenam, adalah peluang terbaik mereka untuk naik dari tangga tercorot.

Dalam Liga Perdana Scotland, Gers telah menikmati kemenangan berturut-turut 4-0, menewaskan St Mirren pada hari Sabtu. Walau bagaimanapun, ini hampir secara literalnya adalah satu permainan bola sepak yang berbeza, dengan Liverpool akan menjadi terlalu kuat apabila mereka melawat Ibrox buat kali yang pertama.

Fakta-Fakta Liverpool VS Rangers

  • Liverpool pernah bertemu dengan Rangers sebanyak dua kali sebelum ini dan Reds muncul di tempat teratas dalam kedua-dua perlawanan.
  • Penyerang Brazil Roberto Firmino telah menjadi satu titik terang baru-baru ini untuk Liverpool. Pemain yang berusia 31 tahun itu telah mencatatkan sembilan sumbangan gol dalam liga pada setakat ini.
  • Penyerang bintang Mohamed Salah telah mengharungi satu musim yang agak tenang setakat ini untuk Liverpool pada musim ini, dengan hanya lima sumbangan gol dalam liga.
  • Liverpool hanya telah menyimpan dua rekod bersih dalam sembilan perlawanan di dalam semua pertandingan.
  • Bek kanan James Tavernier telah membuat enam sumbangan gol dalam liga setakat ini untuk Rangers.

Pemain yang perlu diperhatikan

  • Roberto Firmino telah mencapai prestasi yang baik sejak akhir-akhir ini walaupun dia telah tidak memberikan inspirasi kepada pasukannya untuk menang. Dia telah menjaringkan enam gol liga dan akan menyasarkan untuk membuka akaun gol Liga Juara-Juaranya.

  • Penyerang Croatia Antonio Colak sedang berada dalam prestasi yang baik untuk Rangers, dengan sepuluh gol daripada sembilan perlawanan liga setakat ini pada musim ini. Dua daripada gol itu telah datang pada hujung minggu ketika menentang St Mirren dan dia akan berharap untuk menterjemahkan gol itu ketika menentang Liverpool.

Ramalan Rangers VS Liverpool

Walaupun prestasi buruk Liverpool pada masa ini, mereka tetap menjadi pilihan untuk memenangi perlawanan ini dan mereka dijangka akan melakukannya. Menentang Arsenal, mereka telah menunjukkan bahawa mereka masih boleh menjaringkan gol dan mereka pasti akan berasa teruja untuk berada di atas padang dan kembali ke arah kemenangan dalam Liga Juara-Juara.

Share.
Leave A Reply