Ramalan

Bournemouth 2-1 Leicester City

Lebih 2.5 Gol

Bournemouth Handicap Asia +1

 

Nota Penting

  • Ini akan menjadi perlawanan Liga Perdana ke-100 Bournemouth di laman sendiri– hanya satu daripada lapan pasukan terakhir yang mencapai angka ini telah memenangi perlawanan tanda aras mereka (S3 K4), walaupun itu adalah kes yang paling terkini (Nottingham Forest 1-0 West Ham pada bulan Ogos).
  • Bournemouth telah gagal menjaringkan gol dalam tiga perlawanan terakhir Liga Perdana mereka di tempat sendiri – hanya sekali dalam sejarah liga mereka yang mana mereka telah melakukannya dalam empat perlawanan secara berturut-turut, pada bulan Mac/April 2005 dalam Liga Satu.

  • Walaupun mereka menduduki tempat ke-19 dalam Liga Perdana, hanya lima pasukan telah menjaringkan lebih banyak gol dalam pertandingan pada musim ini daripada Leicester (14), dengan Foxes mengatasi setiap pasukan lain ketika ini di bahagian separuh terbawah. Foxes juga telah dibolosi sebanyak 22 gol, dengan 36 gol dalam perlawanan mereka paling banyak dalam satu musim liga pada peringkat ini untuk mereka sejak musim 1965-66 di bawah Matt Gillies (16 jaringan, 21 dibolosi).

 

Panduan Formasi (5 perlawanan terakhir)

Bournemouth : SSMSK

Leicester City : MKKKK

 

Fakta Perlawanan

  •   Bournemouth tidak pernah tewas dalam perlawanan di tempat sendiri dalam Liga Perdana ketika menentang Leicester (M3 S2) – tiada pasukan yang mereka telah bermain di tempat sendiri lebih kerap tanpa pernah tewas di liga utama berbanding Foxes.

  •     Selepas gagal memenangi mana-mana daripada tujuh pertemuan Liga Perdana terawal mereka dengan Bournemouth, Leicester kini telah memenangi dua daripada tiga perlawanan terakhir mereka ketika menentang Cherries (K1).

 

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Dominic Solanke

Bekas pemain Liverpool itu telah menjadi sangat penting untuk Cherries sejak persembahannya yang mengagumkan pada musim lalu.

James Maddison

Disebalik perjuangan Leicester City, pemain tengah teknikal itu telah berada dalam prestasi yang baik pada musim ini dan telah mengingatkan semua orang tentang kelasnya dengan sepasang jaringan ketika menentang Nottingham Forest pada perlawanan terakhir.

Share.
Leave A Reply