Kami mengira detik sepak mula agung ‘liga terhebat’ di dunia, ia amat perlu untuk menerangkan lebih lanjut mengenai aspek penting yang anda, pembaca kami, mungkin perlukan.

Salah satu aspek tersebut ialah Liga Premier Fantasi ‘(FPL)’, yang merupakan salah satu cara peminat Liga Premier menguji pengetahuan mereka tentang liga. Pengurus Liga Premier Fantasi akan mula mengumpulkan 15 pemain mereka untuk musim akan datang. Memandangkan ia sudah menjadi kebiasaan, semua orang mahu mendapatkan pasukan yang sempurna untuk perlawanan hari pertama, dan ini boleh memakan diri tanpa bimbingan yang betul.

Beratus-ratus pemain akan memilih daripada musim depan, jadi membuat keputusan untuk 15 pemain akhir anda memerlukan kerja yang bijak dan berhati-hati. Liga Premier Fantasi sentiasa mencari keseimbangan yang betul antara pemain elit dan pemain baru di padang.

Jangka masa antara pembukaan semula ‘FPL’ dan perlawanan pertama musim ini sentiasa menarik kerana ia memberi masa yang cukup kepada pengurus untuk memilih dan mengiris pasukan mereka serta membentuk formasi. Selepas semua perubahan, anda mesti berpuas hati dengan lima belas terakhir anda.

Selain itu, ia selalunya sukar untuk meramalkan pemain mana yang akan bermain dari hari perlawanan pertama. Walaupun prestasi pramusim boleh membantu pada masa-masa tertentu, ia bukan satu penunjuk aras yang memadai dalam liga seperti Liga Premier.

Pemenang dan naib juara musim lalu, Manchester City dan Liverpool, mempunyai perlawanan yang senang dimenangi di ufuk awal mereka. Juara bertahan mengalu-alukan Bournemouth dan Nottingham Forest yang baru dipromosika,  dalam lima perlawanan pertama mereka, manakala pasukan Merseyside memulakan satu lagi percubaan untuk merampas takhta dar Manchester City, menentang Fulham.

The Gunners, yang sangat aktif dalam jendela perpindahan musim panas ini, akan bersedia apabila mereka membuat perjalanan pendek ke Selhurst Park untuk menentang Crystal Palace.

Dengan mengambil kira semua perkara di atas, berikut ialah sepuluh pilihan terbaik untuk membentuk satu pasukan ‘FPL’ lebih kuat dan lasak bagi anda..

 

Mohamed Salah – £13.0m

Bintang Liverpool itu adalah pilihan paling diyakini untuk kebanyakan pengurus ‘FPL’ dalam empat musim berturut-turut. Seperti yang dijangkakan, pemain Mesir itu tidak murah. Walaupun dia adalah yang pemain paling mahal dalam pasaran ‘FPL’, dia sentiasa berbaloi walaupun ada risiko untuk menandatangani seorang pemain berusia 29 tahun itu.

Pemain Mesir itu mengungguli carta ‘FPL’ musim lalu dengan 265 mata. Salah akan meraung untuk mara selepas mendapat kenaikan gaji yang lumayan di Liverpool!

 

Son Heung-min – £12.0m

‘Wizard’ Korea Selatan adalah satu lagi aset yang sangat sangat dipercayai dalam bola sepak fantasi. Nilai pemain sayap itu telah meningkat musim ini, dan ia sememangnya wajar.

Dengan 23 gol dan 18 bantuan musim lalu dia meraih but emas, pemain berusia 29 tahun itu menunjukkan kualitinya yang luar biasa dan akan menelan belanja £12 juta bagi memuatkan pasukan anda.

Satu kelebihan utama memeroleh pemain Spurs itu ialah dia akan mendapat lebih banyak masa bermain berbanding penyerang Liverpool dan City kerana dasar penggiliran Klopp dan Guardiola. Dengan prestasi musim lalu, Son pasti akan muncul dalam kebanyakan pasukan pengurus ‘FPL’.

 

Erling Haaland – £11.5m

Pasukan belah biru Manchester sentiasa prolifik di depan gawang walaupun tanpa penyerang yang diiktiraf ; musim panas ini, mereka kini telah memutuskan untuk mendapatkan khidmat penyerang Norway, Erling Haaland 

Walaupun tidak digalakkan untuk anda membeli pemain baharu untuk Liga Premier, rekod luar biasa Haaland dalam liga Austria, Jerman dan Liga Juara-Juara pasti mengecualikannya. Pemain berusia 22 tahun itu juga boleh dikatakan mempunyai pemain tengah terbaik yang akan membekalkan peluang yang hangat untuk dijaring, jadi langit kelihatan biru di arasnya. Pada nilai £11.5m, dia boleh membuktikan menjadi satu tawaran yang hebat.

 

Harry Kane – £11.5m

Pemain England itu adalah kegemaran peminat dalam bola sepak fantasi. Walaupun dia hampir meninggalkan Tottenham pada musim panas lalu, dia membekalkan prestasi yang agak mengagumkan musim lalu, menjaringkan 192 mata daripada jumlah sumbangan gol sebanyak 28 (17 gol, 11 bantuan).

Dengan pelantikan Antonio Conte, kapten ‘Three Lions’ itu memberi tumpuan sepenuhnya pada musim depan, dan dia adalah pilihan yang amat dipercayai dalam bahagian serangan bersama Haaland .

Untuk £11.5m, Harry Kane adalah pilihan yang sangat menjimatkan memandangkan kadar kecekapannya yang tinggi. Walaupun, terdapat mitos bahawa dia seorang pemula perlawanang yang lemah; anda mungkin boleh menunggu beberapa minggu sebelum membelinya.

 

Raheem Sterling – £10.0m

Pemain sayap Inggeris itu telah melengkapkan perpindahan sensasi dari Manchester ke barat London. Raheem Sterling terbayang dalam fikiran ramai pengurus ‘FPL’ kerana dia pasti akan mendapat lebih banyak masa permainan di Stamford Bridge.

Pemain sayap kiri itu mempunyai purata yang luar biasa iaitu 16 gol dan 11 bantuan sejak musim 2017/18. Hanya Joao Cancelo dan Kevin De Bruyne yang mempunyai skor ‘FPL’ yang lebih baik musim lalu.

 

Bruno Fernandes – £10.0m

Pemain Portugis itu tidak syak lagi gagal sedikit daripada standard tinggi yang ditetapkan untuk dirinya dalam dua musim pertamanya di Old Trafford. Daripada kutipan cemerlang 244 pada 2020/21, dia jatuh kepada 151 musim lalu.

Kemerosotan pemain tengah itu dalam ‘FPL’ juga boleh dikaitkan dengan kepulangan rakan senegaranya dari Portugal, Cristiano Ronaldo. Bagaimanapun, dengan kemungkinan pemergian Ronaldo, dia boleh menjadi pilihan ‘FPL’ yang licik.

 

Jamie Vardy – £9.5m

Penyerang veteran Leicester datang sebagai pilihan yang berpengalaman, dipercayai dan kos efektif berbanding penyerang muda yang mahal. Dia juga mempunyai rekod permulaan musim dengan prestasi hebat. Dia adalah pilihan yang boleh anda pertimbangkan, terutamanya pada awal musim.

 

Bukayo Saka – £8.0m

Kemunculan bintang muda Arsenal itu menjadi kisah yang luar biasa. Musim lalu, dia menikmati kejayaan yang membuahkan hasil, menjaringkan 11 kali dan menyumbang sembilan bantuan. Dia boleh dikatakan pemain paling penting dalam skuad sekarang, dan dengan harga £8.0 juta, dia adalah pilihan yang cerdik.

Phil Foden – £8.0m

Pemain Inggeris itu pasti akan mendapat lebih banyak masa permainan dalam liga musim depan dengan pemergian pemain penyerang utama. Orang ramai melihatnya sebagai seorang berbakat dan cerdik, Foden sepatutnya menambah lebih banyak mata bonus kepada skuad anda.

 

Luis Diaz – £8.0m

Dengan pemergian Sadio mane, pemain Colombia itu sepatutnya mendapat lebih banyak minit atas padang, yang pastinya ia akan meningkatkan jumlah markah ‘FPL’nya. Dia telah menjadi satu revolusi sejak perpindahannya pada Januari dan pastinya akan membekalkan gol dan bantuan.

Share.
Leave A Reply