Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Rancangan Stadium Baru United

Sebuah jawatankuasa kelab telah memutuskan bahawa Manchester United adalah lebih baik membina stadium baharu daripada membangunkan semula Old Trafford, kerana ia akan memberi kesan yang lebih transformatif kepada kelab.

 

Walaupun ia masih agak di peringkat awal dan stadium baharu pastinya bukan satu-satunya cara untuk pergi, nampaknya pembuat keputusan United memihak kepada idea membina rumah baharu untuk kelab itu. Stadium baharu itu akan dibina di atas tanah yang sudah dimiliki United bersebelahan dengan Old Trafford, dan inspirasi mungkin diambil dari Stadium SoFi di Los Angeles, serta Stadium Tottenham Hotspur dan Wembley.

 

Kapasiti stadium baharu yang dikhabarkan ialah 100,000.

Perpindahan EPL

Tottenham telah menandatangani Yang Min-Hyeok, 18 tahun dari Korea dari pasukan K-League 1 Gangwon. Dia akan menyertai Spurs pada Januari 2025 dan kontraknya berlangsung sehingga 2030. ( Pengumuman rasmi Tottenham )

 

Dari Sky Sports kami dapati bahawa sementara Manchester United dan Bayern Munich maju dalam merundingkan perjanjian untuk membawa Noussair Mazraoui ke Prem, perbincangan masih terbuka mengenai Matthijs de Ligt menyertainya. Perlu diingatkan juga bahawa kedua-dua pemain diwakili oleh agensi yang sama dan syarat peribadi telah dipersetujui dengan Mazraoui.

 

 

Aston Villa telah mengemukakan tawaran pinjaman kepada Manchester City untuk pemain tengah Kalvin Phillips. Terdapat juga minat terhadapnya dari Everton, dan City ingin melepaskannya secara kekal, tetapi akan menyelesaikan pinjaman jika tiada tawaran pembelian yang mencukupi masuk. (Football Insider)

 

Foot Mercato melaporkan bahawa persetujuan telah dicapai antara West Ham dan Manchester United untuk perpindahan Aaron Wan-Bissaka.

 

Dan sementara mengenai subjek West Ham, terdapat minat yang tulen daripada pemain sayap The Hammers in Leeds, Crysencio Summerville, menurut Fabrizio Romano. Bagaimanapun, dia juga menyuarakan keraguan tentang sama ada pemain London itu boleh mendapatkan perjanjian atau tidak, kerana dia mungkin menelan belanja sekitar £30 juta.

 

Arsenal sedang mencari £30 juta sebagai pertukaran untuk Aaron Ramsdale, yang berada dalam radar Nottingham Forest dan Southampton, menurut laporan dari CaughtOffside.

 

Liverpool nampaknya telah membentangkan bidaan untuk penyerang Sporting Viktor Gyokeres, yang telah dikaitkan dengan Arsenal dan Tottenham sepanjang musim panas. Pasukan Portugal itu tidak berganjak dengan jumlah perpindahan, kerana mereka menuntut sesiapa yang mahukan khidmat pemain Sweden itu mesti membayar klausa pelepasan £84.5 juta. (Orang Dalam Bola Sepak)

 

Dalam berita Manchester United yang lain, wartawan Turki Ertan Suzgun mendakwa bahawa Besiktas telah membuat tawaran untuk Antony. Pemain Brazil itu mahu kekal di United, manakala kelab itu agak bersedia untuk menjualnya.

 

Daripada Alan Nixon kami mendengar bahawa Newcastle sedang mencari untuk mendapatkan penyerang Sheffield United Will Osula untuk kira-kira £10 juta. Dia akan bertindak sebagai pelapis untuk Alexander Isak dan Callum Wilson di St. James’ Park.

 

Akhir sekali, Gazzetta dello Sport memberitahu kami bahawa ejen pemain sayap Juventus Federico Chiesa berada di London untuk mengadakan pertemuan dengan Chelsea dan Tottenham mengenai perpindahan untuk pelanggannya.

Share.
Leave A Reply