Ramalan

Brighton 2-1 Wolves

Nota Utama

  • Brighton berharap untuk menghidupkan semula impian mereka untuk layak ke bola sepak Eropah buat kali pertama dalam sejarah mereka ketika mereka cuba bangkit daripada kekalahan separuh akhir Piala FA Ahad dan kekalahan 3-1 liga kepada Nottingham Forest pada hari Rabu.
  • Wolves akan terdesak untuk menjejaskan cita-cita Brighton di Eropah, terutamanya selepas bergerak ke dalam jarak yang dekat dengan keselamatan dengan menewaskan Crystal Palace 2-0 pada hari Selasa. Keputusan itu meninggalkan Julen Pasukan Lopetegui dengan 37 mata, yang telah terbukti cukup untuk kekal dalam 16 daripada 19 kempen PL terakhir.

Panduan Borang

Brighton – LWLWD

Serigala – WLWWD

Fakta Padanan

  • Brighton tidak pernah kalah berturut-turut di liga utama dalam tempoh enam bulan, jadi terdapat banyak kepercayaan bahawa mereka boleh bangkit menentang Wolves.
  • Wolves telah kehilangan sembilan daripada 16 perlawanan Liga Perdana mereka di atas jalan (W2, D5), dengan kedua-dua kemenangan mereka datang menentang pasukan di bawah mereka dalam jadual.

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Alexis Mac Allister

Alexis Mac Allister telah menjaringkan gol pertama atau terakhir dalam tujuh daripada lapan penampilan menjaringkan golnya untuk Brighton musim ini. Ia mungkin tidak mengejutkan bahawa dia adalah penjaring terbanyak Seagulls musim ini.

Ruben Neves

Wolves mungkin mempunyai beberapa penjaring gol dalam tempoh beberapa minggu lalu tetapi jika ada sesiapa yang mempunyai peluang untuk menjaringkan gol yang konsisten, ia berkemungkinan adalah Neves.

Dengan enam gol untuk namanya, dia adalah penjaring terbanyak mereka dan kebanyakan permainan menyerang mereka terletak padanya. Dia menjaringkan gol dari titik penalti ketika menentang Crystal Palace kali terakhir dan akan berusaha untuk menambah jumlah golnya.

Share.
Leave A Reply