Ramalan

Leicester City 1-2 Fulham

Nota Penting

  • Nasib malang Leicester City diteruskan apabila tewas selepas mendahului Liverpool. Perlawanan itu terbukti menjadi pengajaran pahit bagi Brendan Rodgers kerana pasukannya kalah akibat ‘berkat’ pemain sendiri, Faes.
  • Fulham terus menunjukkan keazaman yang menakjubkan serta pembangunan corak permainan mereka di bawah Marco Silva dan memungut kemenangan yang amat penting ke atas Southampton di Stadium St Mary.

Panduan Prestasi

Leicester City – LLWWL

Fulham – WWLLD

Fakta Perlawanan

  • Fulham hanya memenangi satu daripada lima pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan ini.
  • Leicester telah mengalami kekalahan dalam dua perlawanan terakhir mereka dan sebarang keputusan negatif dalam perlawanan ini akan menambah lagi masalah yang kian menggunung. Oleh itu, mereka perlu membetulkannya dengan cepat menjelang pertempuran zon relegasi.

Pemain yang perlu diperhatikan

Aleksandr Mitrovic

Pemain gagah dari Serbia itu, akan meneruskan memimpin barisan serangan Fulham sekali lagi dan kebolehannya di udara serta keupayaannya dalam mencipta peluang menjadikannya salah satu pemain terbaik bagi Fulham.

Harvey Barnes

Pemain sayap yang lincah itu, kelihatan telah menambah baik corak permainannya musim ini dan walaupun beliau mengalami prestasi yang tidak konsisten, ia jelas yang ciri-ciri yang dimilikinya direka khas untuk perlawanan seperti ini.

Share.
Leave A Reply