5 Sukan Antarabangsa yang Perlu Diperhatikan

 

Dua minggu lagi rehat telah disediakan oleh FIFA untuk pengurus bola sepak kelab yang telah terharu dengan kesibukan perlawanan berkat kalendar bola sepak kelab yang banyak berubah di seluruh dunia.

 

Walau bagaimanapun, ia bukan tempoh keterujaan bagi pengurus dan peminat bola sepak kelab, yang terpaksa menyaksikan pemain kegemaran mereka mengalami ketukan semasa tugas antarabangsa sejak kebelakangan ini.

 

Walau apa pun, ia adalah satu kebanggaan bagi peminat untuk melihat pasukan kebangsaan mereka menentang orang lain dan menang dan inilah sebabnya EPLNews pratonton 5 perlawanan antarabangsa Oktober teratas yang perlu diwaspadai semasa rehat daripada bola sepak kelab ini.

Amerika Syarikat lwn Panama – 12 Oktober

Perlawanan ini adalah satu perlawanan yang perlu ditonton semata-mata kerana ia akan menjadi penampilan sulung Mauricio Pochettino sebagai pengurus pasukan kebangsaan. Jurutaktik Argentina itu kali terakhir melatih Chelsea dan tidak mempunyai peranan selama berbulan-bulan walaupun banyak pasukan memerlukan pengurus. Laporan mencadangkan bahawa tawaran tidak terhad tetapi keputusannya untuk melatih pasukan kebangsaan mengejutkan ramai pengikutnya.

 

Selepas hampir 15 tahun dalam pengurusan bola sepak kelab, dunia kini akan dapat melihat Pochettino mencuba tangannya untuk menggembar-gemborkan pilihan terbaik negara untuk sasaran bola sepak mereka. USA lwn Panama ialah pembuka tirai beliau dan salah satu yang ramai peminatnya akan menontonnya.

Mexico lwn Amerika Syarikat – 15 Oktober

Satu lagi perlawanan Mauricio Pochettino terdapat dalam senarai kami kerana ia merupakan ujian besar pertama dalam kerjayanya sebagai pengurus antarabangsa. Ia datang terlalu awal tetapi ia juga tidak boleh datang pada masa yang lebih baik, memandangkan dia menguruskan negara tuan rumah Piala Dunia FIFA 2026.

 

Mexico lwn USMNT ialah perlawanan terbesar di Amerika Utara dan selepas dia mengemudi Panama – mudah-mudahan dengan kejayaan – dia perlu membuktikan bahawa dia adalah jurulatih pasukan kebangsaan yang layak dengan mengemudi ujian besar pertamanya.

Jerman lwn Belanda – 14 Oktober

Ini adalah perlawanan terbalik perlawanan Liga Negara-Negara UEFA mereka dari September yang menghasilkan keputusan seri 2 – 2 yang menarik di Belanda. Jerman akan menganjurkan perlawanan kedua dan ia menjanjikan untuk menjadi sama menariknya dengan pertembungan terakhir mereka.

 

Kedua-dua pasukan akan tanpa beberapa pemain utama: Jerman akan menavigasi perlawanan ini tanpa Kai Havertz yang serba boleh dan Belanda masih tidak akan mempunyai Frenkie De Jong. Bagaimanapun, pemain Liverpool Ryan Gravenberch telah menunjukkan bahawa dia boleh melangkah dan bertarung di bahagian tengah Jerman, yang akan menjadikan tontonan menarik pada 14 Oktober di Allianz Arena, Munich.

Belgium lwn Perancis – 14 Oktober

Antoine Griezmann mengumumkan persaraannya daripada pasukan kebangsaan Perancis sejurus sebelum Didier Deschamps mendedahkan senarai skuadnya untuk rehat antarabangsa Oktober. Perancis telah kehilangan nama besar akibat perlawanan mereka dengan Belgium dalam Liga Negara.

 

Perancis juga akan tanpa Kylian Mbappé, kapten mereka, yang mempunyai perjanjian dengan pengendali pasukan kebangsaan Perancis untuk membolehkannya berehat dan memulihkan bentuk fizikal terbaiknya semasa rehat ini. Pasukan Perancis yang banyak berubah tanpa dua pemukul terbesar mereka dalam Griezmann dan Mbappé akan menjadi pasukan yang menarik untuk menyaksikan rehat antarabangsa ini.

Itali lwn Belgium – 10 Oktober

Ini adalah perlawanan terbesar rehat antarabangsa semata-mata kerana kerja Luciano Spaletti dalam pasukan Itali sejak tersingkir memalukan mereka daripada Kejohanan Eropah UEFA 2024 awal tahun ini.

 

Terdapat kepercayaan terhadap skuad dan peminat Azzurri sekali lagi dan semua orang tidak sabar-sabar untuk melihat bagaimana mereka akan menentang Belgium, yang mempunyai banyak janji tetapi masih kekal kurang berprestasi. Belgium juga akan tanpa dua pemukul terbesar mereka dalam superstar Liga Perdana Inggeris Kevin De Bruyne dan Romelu Lukaku dari Napoli untuk perlawanan itu, menjadikannya satu yang menarik untuk disaksikan oleh peminat semasa rehat antarabangsa Oktober.

 

Share.
Leave A Reply