Anugerah Matchday 7

 

Hanya apabila kami berasa seperti kita mengalami perubahan, terdapat satu lagi rehat antarabangsa untuk menghalang Liga Perdana daripada mengumpul terlalu banyak tenaga. Bagaimanapun, dengan hari perlawanan ketujuh di belakang kami, kami kini memberikan anugerah Liga Perdana kami!

 

Pertama sekali, apa yang telah berlaku? Tiga pasukan yang membentuk kumpulan pendahulu awal musim semuanya telah menang, dengan Arsenal terlalu kuat untuk Southampton , juara bertahan City menewaskan Fulham dan gol awal Diogo Jota membuktikan perbezaan antara Liverpool dan Palace .

 

Kami mempunyai pesta gol yang tepat antara Brentford dan Wolves , beberapa perlawanan menjemukan 0-0 dan kebangkitan yang tepat dari Brighton untuk menewaskan Tottenham .

 

Anda juga boleh klik di sini untuk menyemak semua laporan kami daripada tindakan hujung minggu ini.

 

Jadi siapa yang mendapat anugerah kami minggu ini? Baca terus untuk mengetahui.

Pemain Terbaik

Kami tidak boleh mengabaikan sumbangan Bukayo Saka dalam kemenangan Arsenal menentang Saints pada hari Sabtu.

 

 

Pemain sayap itu membuat dua bantuan dan menjaringkan gol dalam persembahan yang nampaknya merupakan siri terbaru dalam dua musim.

 

Sukar untuk mempercayai bahawa dia baru berusia 23 tahun dan tahun kemuncaknya kononnya masih mendahuluinya.

XI terbaik

GK – Matz Sels (Nottingham Forest)

 

RB – Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

 

CB – Wout Faes (Leicester)

 

CB – Jonny Evans (Manchester United)

 

LB – Diogo Dalot (Manchester United)

 

CM – Mateo Kovacic (Manchester City)

 

CM – Mikkel Damsgaard (Brentford)

 

CM – Ryan Gravenberch (Liverpool)

 

RW – Bukayo Saka (Arsenal)

 

ST – Kai Havertz (Arsenal)

 

LW – Jarrod Bowen (West Ham)

Matlamat Terbaik

Serangan hebat Doku ke atas Fulham memastikan anugerah minggu ini, berputar dan melencong ke serata tempat untuk merembat Bernd Leno di gawang Cottagers.

 

Sila lihat di sini, bersama dengan sorotan pendek perlawanan City vs Fulham.

 

SOROTAN! Man City 3-2 Fulham | ⚽️ Gol Kovacic (2) dan Doku (jerit!) | Liga Perdana

Permainan Terbaik

Sudah tentu, Brentford lwn Wolverhampton memberi kami 8 gol, tetapi anugerah ini pergi ke perlawanan terakhir hari perlawanan: Brighton lwn Tottenham.

 

Spurs mendahului 2-0 pada separuh masa pertama, Brighton menjaringkan tiga gol selepas rehat untuk menghidupkan permainan, banyak peluang, jumlah xG 3.77 menghasilkan 5 gol, permainan ini mempunyai banyak. Dan ia membuatkan kami terhibur dari wisel pertama hingga akhir.

 

SOROTAN | Brighton lwn Tottenham | Liga Perdana

Statistik Terbaik

Brentford telah menjadi malas. Daripada kurang satu minit untuk membuka jaringan, seperti dalam tiga perlawanan sebelum ini, kali ini mereka memerlukan 75 saat untuk mencari jaringan menentang Wolves.

 

Kai Havertz telah menyamai rekod Robin van Persie (dari 2011/12) menjaringkan gol dalam tujuh perlawanan berturut-turut untuk Arsenal di Emirates. Kami tidak akan bertaruh terhadap dia melanggarnya dalam perlawanan rumah seterusnya.

 

Erik ten Hag memecahkan rekodnya sendiri yang ‘mendalangi’ permulaan terburuk musim EPL untuk United. Tujuh perlawanan menjelang kempen 2023/24, Red Devils telah mengumpul sembilan mata. 2024/25? LAPAN.

 

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Kami tidak terlalu pasti bagaimana PGMOL boleh mewajarkan dengan munasabah kekurangan semakan VAR untuk kekasaran Burn terhadap Calvert-Lewin semasa perlawanan Everton vs Newcastle pada hari Sabtu.

 

Ia kelihatan seperti pen kepada kami.

Penggantian Terbaik

Tidak sampai 10 minit selepas turun dari bangku simpanan ketika menentang Southampton, Gabriel Martinelli berada di tempat yang tepat pada masa yang tepat untuk menjaringkan gol yang meletakkan Arsenal di hadapan dan di atas jalan untuk mengumpul tiga mata pada satu petang yang mungkin berakhir dengan cara yang berbeza untuk mereka.

 

Arteta mempunyai banyak bakat yang boleh digunakannya dan sangat menggembirakan melihat Martinelli, yang biasanya merupakan pemain permulaan untuk The Gunners, masih memberikan sumbangan penting dalam permainan yang dia mulakan di bangku simpanan.

Detik Paling Lawak

Ashley Young menanda Dan Burn untuk sepakan sudut kelihatan seperti idea yang mengerikan. Lebih-lebih lagi dengan Joelinton menunjuk kepada sasaran yang JELAS.

 

 

Malah pemain veteran Everton itu kelihatan seperti tidak mahu berada dalam situasi itu.

Share.
Leave A Reply