Anugerah Matchday 5

 

Pusingan kelima perlawanan musim 2024/25 kini telah selesai, jadi hari ini kami memberikan anugerah Liga Perdana kami!

 

Dalam perlawanan terbesar pada hari perlawanan itu, Manchester City mengalu-alukan Arsenal dan ia berakhir dengan sempurna , Crystal Palace berjaya menahan Manchester United seri 0-0 , Everton dan Southampton tidak lagi kalah, manakala Liverpool dan Chelsea kedua-duanya mencatatkan 3- 0 menang.

 

Anda juga boleh klik di sini untuk menyemak semua laporan kami daripada tindakan hujung minggu ini.

 

Jadi siapa yang mendapat anugerah kami minggu ini? Baca terus untuk mengetahui.

Pemain Terbaik

Walaupun kami boleh memberikan yang ini kepada Luis Diaz untuk dua pukulan pantasnya untuk Liverpool menentang Bournemouth , anugerah kami diberikan kepada Nicolas Jackson untuk dua golnya sendiri menentang West Ham .

 

 

Ini adalah pemain yang telah mendapat banyak kayu musim lalu tetapi mahu membuktikan nilainya pada 2024/25. Dia kini mempunyai empat gol dalam lima penampilan EPL dan, menariknya, mempunyai lebih banyak gol Prem daripada permainan terbuka berbanding penyerang yang dipandang tinggi seperti Alexander Isak, Mohamed Salah atau Cole Palmer sejak awal musim lalu.

 

Adakah dia akan memberi wang kepada Haaland untuk mendapatkan Kasut Emas? Mungkin tidak, tetapi ia masih menjadi cerita yang bagus untuk diikuti musim ini.

XI terbaik

GK – Dean Henderson (Istana Kristal)

 

RB – Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

 

CB – Ezri Konsa (Aston Villa)

 

CB – Gabriel (Arsenal)

 

LB – Destiny Udogie (Tottenham)

 

CM – Tyler Dibling (Southampton)

 

CM – James Maddison (Tottenham)

 

RW – Iliman Ndiaye (Everton)

 

ST – Jhon Duran (Vila Aston)

 

ST – Nicolas Jackson (Chelsea)

 

LW – Luis Diaz (Liverpool)

Matlamat Terbaik

Yang ini diberikan kepada Darwin Núñez dari Liverpool dan kami tidak fikir ramai yang boleh tidak bersetuju. Selekoh yang dia lakukan pada rembatan untuk gol ketiga The Reds menentang Cherry adalah sempurna. Apatah lagi penamat ini – dan dari sudut itu – datang dari pemain yang dikatakan kurang keyakinan selepas hampir tidak melihat pada peringkat awal musim ini.

 

https://x.com/LFC/status/1837597673982927226

 

Hebat sahaja.

Permainan Terbaik

Manchester City lwn Arsenal menepati bilnya, terutamanya untuk separuh masa pertama yang sengit itu. Ia mempunyai segala-galanya: tempo tinggi, peluang, gol yang hebat (selamat datang ke masa besar, En. Calafiori ) dan juga kad merah untuk Trossard .

 

TITIK KERAS DI MANCHESTER 👊 | SOROTAN | Manchester City lwn Arsenal (2-2) | Liga Perdana

 

Kami benar-benar menikmatinya, termasuk drama detik-detik kematian apabila John Stones menyamakan kedudukan untuk tuan rumah untuk menghantar The Gunners kembali ke London dengan satu mata dan bukannya tiga.

Statistik Terbaik

Brentford memecahkan rekod Liga Perdana apabila mereka menjaringkan gabungan gol pembukaan paling awal dalam perlawanan berturut-turut. Tendangan voli Mbeumo menentang Spurs pada hari Sabtu masuk selepas 23 saat, manakala Wissa telah menjaringkan gol menentang City pada pusingan terakhir selepas 22. Mereka juga hanya pasukan kedua dalam sejarah EPL yang membuka jaringan pada minit pertama daripada dua perlawanan berturut-turut. Malangnya, Lebah tidak mempunyai mata daripada dua perlawanan ini untuk ditunjukkan untuk usaha awal mereka.

 

Pemain Arsenal, Kai Havertz tidak membuat satu pun hantaran yang berjaya dalam perlawanan semalam, menjadi pemain Prem pertama yang berbuat demikian semasa bermain sepanjang perlawanan.

 

 

Dan anda tahu apa yang lebih pelik? Rakan sepasukan Havertz, Jurrien Timber juga gagal menyempurnakan hantaran dalam permainan ini walaupun memulakannya dan bermain sehingga minit kedua masa kecederaan separuh masa kedua.

 

Jhon Duran sekali lagi bangkit dari bangku simpanan untuk menjaringkan gol untuk Villa. Dia kini mempunyai gol untuk setiap 80 minit bermain dalam liga musim ini, dengan hanya Haaland mempunyai nisbah yang lebih baik (satu gol setiap 79 minit). Takrif super-sub.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Ok, bukan panggilan VAR kerana ia akan menjadi kuning kedua, tetapi kami akan mengecam yang ini di sini tanpa mengira.

 

Masalahnya tidak semestinya Trossard melihat kuning kedua kerana kesalahannya pada lewat separuh masa pertama perlawanan City vs Arsenal. Tetapi kami benar-benar menggaru kepala untuk memahami mengapa Ruben Dias dari City tidak dilayangkan kad merah kerana kesalahan yang hampir sama semasa juga dalam tempahan.

 

Jadikan ia masuk akal.

Penggantian Terbaik

Untuk semua usaha Arsenal untuk mengekalkan keputusan seri, John Stones yang masuk untuk City dan menyamakan kedudukan pada minit kelapan masa kecederaan.

 

 

Katakan apa yang anda mahu tentang lelaki Inggeris itu, tetapi dia mempunyai kebolehan untuk matlamat penting. Tiga terakhirnya untuk City adalah menentang Arsenal atau Liverpool.

Detik Paling Lawak

Kami meninggalkan anda dengan James Maddison mengakui bahawa dia kehilangan mata ibunya Fantasy Premier League.

 

https://x.com/SpursOfficial/status/1837560376696754669

 

Dia mungkin masih menyimpannya dalam pasukan FPLnya, tetapi dia mungkin tidak mendapat hidangan kegemarannya untuk makan malam.

Share.
Leave A Reply