Laporan Ipswich lwn Everton

Penjaring : Ndiaye 17′, Keane 40′

Everton Raih Kemenangan Di Tempat Pertama Musim Ini dengan Kemenangan 2-0 Ke Atas Bandar Ipswich

Gol klinikal separuh masa pertama daripada Iliman Ndiaye dan Michael Keane memberikan Everton kemenangan pertama di tempat lawan dalam Liga Perdana sejak Disember 2023, ketika mereka mengalahkan Ipswich Town yang bergelut 2-0 di Portman Road.

Perjuangan Rindu dan Pertahanan Awal Ipswich

Ipswich Town, yang masih mencari kemenangan PL pertama mereka musim ini, bermula dengan cemerlang dan hampir mendahului dalam lima minit pertama. Pemecahan yang dilakukan dengan baik menyaksikan Wes Burns dan Liam Delap bergabung sebelum Jack Clarke mensia-siakan peluang yang menjanjikan, melepasi rembatannya dari kedudukan berbahaya. Bagaimanapun, kelemahan biasa Ipswich di bahagian belakang sekali lagi terbukti mahal.

Kecenderungan mereka untuk mengundang tekanan membolehkan Everton merampas kawalan, dan pasukan Sean Dyche memanfaatkan kegagalan Ipswich untuk membersihkan barisan mereka. Burns tidak dapat mengeluarkan bola ke tempat yang selamat, dan Iliman Ndiaye bertindak pantas untuk melepaskan rembatan kencang ke bahagian atas jaring, memberikan Everton pendahuluan.

Everton Menggandakan Kelebihan Mereka Melalui Keane

Walaupun mendahului, Everton berada dalam tekanan seketika apabila VAR membatalkan keputusan penalti yang diberikan oleh Michael Oliver selepas Clarke turun ke padang.

Penahanan itu membolehkan Everton kembali tenang, dan mereka tidak lama kemudian menggandakan kelebihan hanya lima minit sebelum separuh masa. Dwight McNeil, selepas mengharungi pertahanan Ipswich, menghantar hantaran undur yang bijak yang menemui Michael Keane, yang merembat dalam penamat hampir tiang yang tidak dapat dihalang, memperoleh kelebihan 2-0 untuk Toffees.

Perjuangan Ipswich untuk Menjawab

Kusyen dua gol Everton kelihatan selamat apabila mereka selesa mengawal permainan, manakala Ipswich bergelut untuk mencipta peluang bermakna. Liam Delap cuba untuk memberi inspirasi kepada pasukannya dengan percubaan terdorong yang melencong jauh dari tiang, tetapi peluang penyerang muda itu adalah satu daripada sedikit untuk tuan rumah.

Di sebalik tolakan serangan yang diperbaharui pada 15 minit terakhir, percubaan Ipswich terus digagalkan oleh pertahanan Everton yang tegas.

Kebangkitan Everton dan Rekod Tidak Diingini Ipswich

Dengan kemenangan ini, Everton melanjutkan rekod tanpa kalah mereka kepada empat perlawanan dan mencatat rekod bersih berturut-turut, melonjakkan diri mereka ke meja tengah. Sebaliknya, larian tanpa kemenangan Ipswich berterusan, ketika pasukan kendalian Kieran McKenna mencipta rekod kelab yang tidak diingini dengan lapan perlawanan tanpa kemenangan pada permulaan musim liga teratas.

Kesimpulan

Kemenangan 2-0 Everton di Portman Road menandakan peningkatan ketara di bawah kendalian Sean Dyche, dengan jaringan Iliman Ndiaye dan Michael Keane memastikan The Toffees memperoleh kemenangan pertama di tempat lawan musim ini.

Ipswich Town, bagaimanapun, akan dibiarkan kecewa kerana perjuangan mereka dalam Liga Perdana berterusan, dengan kesilapan pertahanan terus menjejaskan usaha mereka untuk meraih kemenangan pertama mereka.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:
Ipswich lwn Everton, 2024/25 | Liga Perdana

Share.
Leave A Reply