Laporan Fulham lwn Aston Villa

Penjaring : Jimenez 5′; Rogers 9′, Watkins 59′, Diop (OG) 69′

Kad Merah : Anderson 64′, Philogene 90+3′

Aston Villa Datang Dari Belakang untuk Mengalahkan Fulham 10 Orang 3-1 di Craven Cottage

Aston Villa meneruskan prestasi cemerlang mereka dengan kemenangan bangkit semula 3-1 ke atas Fulham di Craven Cottage, menandakan kemenangan kelima berturut-turut (H2H) mereka menentang Cottagers Kemenangan itu mengekalkan skuad kendalian Unai Emery itu dalam jarak yang mendahului Liga Perdana empat.

Mogok Awal Jiménez Dibatalkan oleh Rodgers

Aston Villa datang ke perlawanan ini dengan bersemangat untuk kekal dalam perebutan tempat empat teratas, tetapi Fulham yang meledak terlebih dahulu dengan sepakan panjang dari Bernd Leno, melepaskan rembatannya melepasi Emiliano Martínez untuk memberikan tuan rumah satu gol. pendahuluan awal 1-0 Bagaimanapun, kelebihan Fulham hanya bertahan selama empat minit, apabila Villa bertindak balas dengan pantas oleh Morgan Rodgers yang mendahului Leno, menyamakan kedudukan 1-1.

Jiménez mempunyai peluang untuk memulihkan pendahuluan Fulham tidak lama kemudian, tetapi penyerang Mexico itu terlepas sasaran dari jarak dekat.

Aston Villa hampir mendahului sendiri apabila Ollie Watkins cuba menepis Leno, tetapi penjaga gol Jerman itu bersedia dengan tugas itu, menghalang percubaan Fulham mendapat satu lagi peluang keemasan apabila Matty Cash mengendalikan bola di dalam kotak Villa, tetapi penalti Andreas Pereira adalah. diselamatkan oleh Martínez, memastikan pasukan kekal sama.

Separuh Masa Kedua: Vila Ambil Kawalan dan Watkins Bersinar

Separuh masa kedua menyaksikan lebih sedikit peluang pada mulanya, dengan kedua-dua pasukan bergelut untuk mengawal permainan, Aston Villa mula mendominasi penguasaan bola selepas beberapa siri separuh peluang, Villa akhirnya mendahului sepakan sudut yang menemui Ollie Watkins dalam kotak itu mencipta ruang dan melepaskan rembatannya dari bahagian bawah palang untuk menjaringkan gol kelimanya musim ini, memberikan Villa mendahului 2-1.

Keadaan Fulham bertambah buruk apabila Joachim Andersen dilayangkan kad merah kerana menjatuhkan Watkins sebagai pertahanan terakhir Aston Villa dengan pantas memanfaatkan kelebihan berangka mereka, apabila rembatan Lucas Digne melencong dari Issa Diop dan ke gawang Fulham, memastikan kemenangan 3-1 untuknya. para pelawat.

Kad Merah lewat dan Vila Mendahului Meja

Walaupun Jaden Philogene menerima kad kuning kedua pada lewat permainan, Villa sudah melakukan cukup untuk memastikan ketiga-tiga mata itu melonjakkan mereka ke tempat keempat, hanya satu mata di belakang pendahulu Liga Perdana, Fulham, sebaliknya kecewa dengan prestasi separuh masa kedua mereka dan kekal di tempat kesembilan dengan perbezaan gol.

Kesimpulan: Empat Cita-cita Utama Villa Diperkukuh

Kemenangan semula Aston Villa 3-1 menentang Fulham di Craven Cottage mengekalkan harapan mereka untuk menduduki tempat empat teratas, ketika Ollie Watkins meneruskan prestasi terbaiknya dalam menjaringkan gol, menunjukkan ketabahan selepas ketinggalan awal dan memanfaatkan peluang mereka Fulham akan ditinggalkan untuk mengeluh peluang mereka yang terlepas dan perjuangan separuh masa kedua.

Untuk maklumat lanjut mengenai keputusan perlawanan ini, anda juga boleh melawat:
Fulham lwn Aston Villa, 2024/25 | 

Share.
Leave A Reply