Laporan Brentford lwn Southampton

 

Penjaring : Mbeumo 43′ 65, Wissa 69′; Sugawara 90+5

Brentford Triumph Over Southampton dalam Era Pasca-Toney

Kehidupan selepas Ivan Toney bermula dengan positif untuk Brentford apabila mereka memperoleh kemenangan 3-1 menentang Southampton, memberikan Saints kekalahan ketiga berturut-turut musim ini—suatu situasi yang tidak pernah mereka alami sejak musim 2012/13.

 

Perlawanan dimulakan dengan drama awal apabila penjaga gol baharu Southampton, Aaron Ramsdale, segera dipanggil untuk beraksi, menyelamatkan percubaan jarak dekat daripada pemain Brentford, Mikkel Damsgaard.

Separuh Masa Pertama: Brentford Mendahului

Separuh masa pertama menyaksikan kedua-dua pasukan mencipta peluang tetapi kurang sentuhan akhir. Joe Aribo dari Southampton datang paling hampir dengan tandukan yang mengenai kayu. Kebuntuan dipecahkan oleh Brentford apabila kesilapan Taylor Harwood-Bellis menyebabkan Bryan Mbeumo memanfaatkan peluang untuk melantun dari tiang, memberikan Brentford mendahului 1-0 pada waktu rehat.

 

 

Separuh Masa Kedua: Brentford Raih Kemenangan

Walaupun pertukaran bertujuan untuk meningkatkan barisan Southampton, Brentford menggandakan kelebihan mereka melalui permainan yang bijak dan pemikiran pantas di sepertiga akhir. Mathias Jensen menerkam kecelaruan pertahanan oleh Jan Bednarek, menyediakan Mbeumo untuk gol keduanya pada hari itu.

 

Beberapa saat kemudian, balingan jauh oleh Jensen menyebabkan kekacauan di dalam kotak Southampton, membolehkan Nathan Collins membantu Yoane Wissa, yang melebarkan kedudukan 3-0.

Saguhati Lewat untuk Southampton

Perlawanan kelihatan tenang sehingga Yukinari Sugawara melakukan sepakan voli yang menakjubkan pada masa kecederaan, memberikan Southampton gol pertama mereka menentang Brentford dalam empat pertemuan dan sedikit saguhati untuk penyokong yang kecewa.

Kesimpulan: Permulaan Kuat Brentford Berterusan

Prestasi Brentford menyerlahkan keupayaan mereka untuk berkembang maju walaupun tanpa penyerang bintang mereka Ivan Toney, bergerak lancar ke musim baharu dengan disiplin taktikal dan pelaksanaan yang berkesan.

 

Southampton, sebaliknya, menghadapi cabaran untuk menangani kelemahan pertahanan mereka dan mencari bentuk untuk mengelak hantu pertempuran penyingkiran.

 

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Brentford lwn Southampton, 2024/25 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply