Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 13

 

Peringkat kumpulan berakhir malam tadi, dengan empat perlawanan dalam kumpulan E dan F. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Slovakia 1-1 Romania

Keputusan seri antara Slovakia dan Romania di Frankfurt menyaksikan kedua-dua pasukan mara ke pusingan 16, dengan Romania mengungguli kumpulan paling ketat pada kejohanan itu.

 

 

Walaupun kedua-dua pihak mengetahui kebuntuan akan menguntungkan bersama, mereka tidak berputus asa, dengan Slovakia menjadi sangat mengancam dan membuka jaringan pada minit ke-24 melalui Ondrej Duda.

 

Romania menyamakan kedudukan daripada penalti kontroversi dengan kurang 10 minit sebelum separuh masa. Răzvan Marin dengan yakin meletakkan bola di sudut atas, menetapkan markah akhir dalam proses itu.

 

Terdapat hanya dua pemain Liga Perdana yang dipertontonkan, dengan Martin Dúbravka sebagai gol untuk Slovakia dan Radu Drăgușin di tengah-tengah pertahanan Romania. Penjaga gol Newcastle menikmati prestasi yang lebih baik, mengekalkan pasukannya dalam permainan melalui empat penyelamatannya.

Penilaian

Slovakia: Martin Dúbravka (Newcastle) – 7.5

 

Romania: Radu Drăgușin (Tottenham) – 6

 

Anda boleh mendapatkan sorotan dan reaksi daripada permainan ini dengan mengklik di sini .

Ukraine 0-0 Belgium

Belgium dan Ukraine bertemu buat pertama kali di Stuttgart dan kedua-duanya bekerja keras untuk seri kosong, memastikan keempat-empat pasukan dalam kumpulan E menamatkan saingan dengan empat mata. Sememangnya, bukan semua orang boleh mara dalam kejohanan itu, dan kekalahan 0-3 Ukraine terhadap Romania bermakna mereka menamatkan saingan di tempat terakhir dan keluar dari kejohanan. Sementara itu Belgium mara ke pusingan 16 daripada kedudukan kedua kumpulan.

 

 

Belgium memulakan permainan dengan baik, dengan Kevin De Bruyne dan Romelu Lukaku bergabung untuk mendapatkan peluang pertama pasukan mereka dalam masa 10 minit. Tetapi selepas Ukraine menyesuaikan diri dengan permainan, peluang menjadi jarang untuk baki separuh masa pertama. Selepas rehat kedua-dua pasukan mempunyai peluang untuk menjaringkan gol, tetapi tidak mempunyai ketenangan atau nasib.

 

Ramai pemain Liga Perdana tampil dalam perlawanan ini dan beraksi dengan baik untuk sebahagian besar, terutamanya De Bruyne, yang memperoleh anugerah Man of the Match.

Penilaian

Ukraine: Illia Zabarnyi (Bournemouth) – 6.5; Vitali Mykolenko (Everton) – 7; Oleksandr Zinchenko (Arsenal) – 6

 

Belgium: Wout Faes (Leicester) – 6; Timothy Castagne (Fulham) – 6.5; Kevin De Bruyne (Manchester City) – 7.5; Amadou Onana (Everton) – 7.5; Youri Tielemans (Aston Villa) – 7; Jeremy Doku (Manchester City) – 7.5; Leandro Trossard (Arsenal) – 6.5

 

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Czechia 1-2 Türkiye

Türkiye mara ke pusingan 16 hasil jaringan lewat yang mengesahkan kemenangan menentang Czechia 10 pemain yang berani di Hamburg.

 

Separuh masa pertama menyaksikan Czech mencipta banyak peluang walaupun bermain dengan hanya 10 pemain selepas kad kuning kedua Antonin Barak pada minit ke-20. Mereka tahu bahawa hanya kemenangan akan membolehkan mereka melalui kerana perkembangan dalam permainan lain. Tetapi mereka melepaskan satu gol sejurus selepas rehat daripada penyudah tajam oleh Hakan Çalhanoğlu.

 

Tomáš Souček tidak lama lagi akan menyamakan kedudukan selepas kesilapan penjaga gol oleh Mert Günok, tetapi ia adalah masa kecederaan bagi Czech, yang bolos sekali lagi kepada rembatan klinikal daripada Cenk Tosun. Kejohanan mereka berakhir di sini, kerana mereka menamatkan kumpulan di tempat keempat.

 

 

Dari segi pemain Liga Perdana, hanya Souček dan rakan sepasukannya di West Ham Vladimir Coufal yang tampil dalam permainan ini, dengan kedua-duanya bermain selama 90 minit penuh. Souček adalah pemain Czech terbaik di atas padang, turut menjaringkan gol tunggal pasukannya, manakala Coufal beraksi di pertengahan jalan, tetapi menimbulkan masalah kepada Türkiye dengan lontaran jauhnya.

Penilaian

Czechia: Vladimir Coufal (West Ham) – 6.5; Tomáš Souček (West Ham) – 7.5

 

Türkiye: N/A

 

Anda boleh klik di sini untuk reaksi dan sorotan daripada permainan ini.

Georgia 2-0 Portugal

Keputusan mengejut kumpulan F semalam bermakna penyertaan EURO pertama Georgia membawa rasa pertama mereka dalam bola sepak kalah mati juga, kerana mereka menamatkan kumpulan F di tempat ketiga dengan empat mata.

 

Gol awal yang hebat daripada Khvicha Kvaratskhelia memberi harapan kepada negara Caucasus itu bahawa mereka mungkin melakukan keajaiban di Gelsenkirchen menentang Portugal yang sudah pun mengungguli kumpulan. Walaupun banyak peluang daripada Cristiano Ronaldo & Co., Georgia bertahan dan sebenarnya meledak sekali lagi sejurus selepas rehat hasil sepakan penalti Georges Mikautadze.

 

Walaupun Georgia tidak mempunyai pemain Liga Perdana dalam barisan mereka, Portugal yang banyak berubah masih menampilkan tiga pemain sejak awal, manakala tiga lagi diturunkan dari bangku simpanan. João Palhinha mempunyai persembahan terbaik kumpulan, mengancam gawang Georgia pada separuh masa pertama dan mengekalkan keadaan berdetik di tengah-tengah taman.

 

 

Penilaian

Georgia: T/A

 

Portugal: Diogo Dalot (Manchester United) – 6.5; João Palhinha (Fulham) – 7; Pedro Neto (Serigala) – 6.5; Diogo Jota (Liverpool) – 6; Matheus Nunes (Manchester City) – 5.5; Nelson Semedo (Serigala) – 6

 

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Share.
Leave A Reply