Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari ke-7

Tumpuan diberikan kepada kumpulan B pada hari ke-7 Copa America, dengan Ecuador mengatasi Jamaica dan Venezuela secara mengejut menewaskan Mexico. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Ecuador 3-1 Jamaica

Reggae Boyz boleh berasa terkilan dengan beberapa keputusan pengadil yang ditunjukkan dalam kekalahan kedua mereka daripada banyak perlawanan di Copa America tahun ini. Selepas ketinggalan dengan gol sendiri oleh Kasey Palmer pada suku pertama sejam, mereka turut menerima sepakan penalti kontroversi pada masa kecederaan separuh masa pertama, yang dijaringkan oleh pemain remaja Kendry Paez.

Jamaica memang mempamerkan banyak pertarungan selepas rehat, mengurangkan separuh defisit menerusi jaringan Michail Antonio sebelum keputusan VAR yang memihak kepada mereka dibatalkan dan Alan Minda menjaringkan gol di kaunter untuk Ecuador meredakan permainan.

Pemain Liga Perdana yang tampil dalam permainan ini termasuk Moises Caicedo untuk Ecuador, Bobby De Cordova-Reid dan Ethan Pinnock untuk Jamaica, antara lain. Dari segi persembahan, ia adalah sesuatu yang bercampur-campur, kerana Michail Antonio menjaringkan gol tunggal negara Caribbean itu, tetapi tidak mempunyai permainan yang hebat secara keseluruhan, manakala pemain tengah Wolves, Dexter Lembikisa bermain dengan buruk.

Penilaian

Ecuador: Moises Caicedo (Chelsea) – 7.5; Jeremy Sarmiento (Brighton) – 7

Jamaica: Ethan Pinnock (Brentford) – 5.5; Dexter Lembikisa (Wolves) – 5; Bobby De Cordova-Reid (Fulham) – 6.5; Michail Antonio (West Ham) – 6.5;

Venezuela 1-0 Mexico

Dalam permainan yang dikuasai secara menyeluruh oleh Mexico, Venezuela memanfaatkan beberapa peluang mereka dengan sebaik-baiknya dan bangkit dengan kemenangan tipis hasil sepakan penalti Salomon Rondon pada separuh masa kedua.

Walaupun dianugerahkan penalti sendiri pada peringkat penutup, Orbelin Pineda gagal membawa Mexico ke papan mata dan Venezuela bertahan untuk memenangi kemenangan terkenal.

Tiada pemain Liga Perdana diketengahkan dalam perlawanan ini, dengan Edson Alvarez menghabiskan 90 minit penuh di bangku simpanan.

Penilaian

Venezuela: N/A

Mexico: T/A

Share.
Leave A Reply