Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 12

Pusingan 16 semakin rancak selepas kumpulan C dan D berakhir dalam empat perlawanan semalam. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Perancis 1-1 Poland

Gol penalti separuh masa kedua Robert Lewandowski bermakna Poland memperoleh mata pertama dan satu-satunya di EURO tetapi, lebih penting untuk baki kejohanan, menghalang Perancis daripada mengungguli kumpulan D.

Pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini tidak beraksi begitu baik terutama Jakub Kiwior yang memberikan sepakan penalti yang dijaringkan Kylian Mbappe untuk membuka jaringan. Jakub Moder mungkin merupakan pemain Prem yang menonjol di Dortmund, kerana dia beraksi di bahagian tengah untuk Poland dan merupakan salah seorang pemain terbaik pasukannya.

Penilaian

Perancis: William Saliba (Arsenal) – 6.5

Poland: Jan Bednarek (Southampton) – 6.5; Jakub Kiwior (Arsenal) – 5.5; Jakub Moder (Brighton) – 7

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Belanda 2-3 Austria

Perlawanan lain dalam kumpulan D adalah permainan yang menghiburkan dan bergelora di Berlin yang menyaksikan Austria mengatasi Belanda untuk menduduki tempat teratas kumpulan.

Ada yang mengesyaki pertahanan Belanda pada minit pembukaan bermakna Austria mencari ruang yang luar biasa dan menjaringkan gol pertama pertandingan menerusi gol sendiri Donyell Malen. Tidak lama selepas rehat, Belanda menyamakan kedudukan menerusi gol yang diambil dengan baik oleh pemain Liverpool, Cody Gakpo.

Bagaimanapun, ia tidak bertahan terlalu lama, kerana Austria menyamakan kedudukan sejurus sebelum tanda sejam menerusi Romano Schmid. Dengan baki satu perempat jam, Memphis Depay menjaringkan gol yang menyamakan kedudukan kedua-dua pasukan sekali lagi dan, sekiranya kedudukan kekal seperti itu, hampir pasti kedua-dua Austria dan Oranje mara ke pusingan 16.

Tetapi bekas pemain EPL Marcel Sabitzer mempunyai idea lain, kerana dia menjaringkan gol kemenangan lima minit kemudian.

Hanya Belanda yang mempunyai pemain Liga Perdana yang dipertontonkan untuk pertembungan ini dan, sebahagian besarnya, mereka berprestasi rendah. Kapten Virgil van Dijk mengetuai pertahanan yang bersekongkol untuk bolos tiga kali, memberikan penyerang Austria ruang berekar untuk mencipta peluang mengancam.

Pemain EPL terbaik dalam permainan ini ialah penyerang Cody Gakpo, yang menjaringkan gol dan mencipta beberapa peluang lain.

Penilaian

Belanda: Bart Verbruggen (Brighton) – 5.5; Virgil van Dijk (Liverpool) – 5.5; Nathan Ake (Manchester City) – 6; Cody Gakpo (Liverpool) – 7.5; Micky van de Ven (Tottenham) – 6

Austria: T/A

Klik di sini untuk sorotan, reaksi dan butiran daripada permainan ini.

Denmark 0-0 Serbia

Denmark telah memperoleh tempat kedua dalam kumpulan C selepas seri ketiga dalam tiga perlawanan, kali ini pertembungan gugup dan tenang menentang Serbia, di Munich.

Sifat permainan ini tidak terlalu mengejutkan, memandangkan kedua-dua pasukan sedar tentang pertaruhan yang tinggi dan risiko terikat untuk melepaskan gol. Penguasaan berpecah 50-50, xG didaftarkan ialah 1.21 secara keseluruhan dan kualiti bola sepak terjejas, walaupun Serbia berusaha untuk membawa seramai mungkin pemain penyerang untuk mencari gol yang akan membawa mereka ke pusingan seterusnya.

Dari segi pemain Liga Perdana, jelas tiada siapa yang menutup diri mereka dalam kegemilangan, kerana pertahanan bertahan teguh dalam menghadapi peluang yang tidak berkualiti.

Penilaian

Denmark: Joachim Andersen (Istana Kristal) – 7.5; Jannik Vestergaard (Leicester) – 7; Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham) – 6.5; Christian Eriksen (Manchester United) – 6.5; Rasmus Højlund (Manchester United) – 6

Serbia: Saša Lukić (Fulham) – 6.5

Anda boleh klik di sini untuk reaksi dan sorotan daripada permainan ini.

England 0-0 Slovenia

Satu lagi persembahan menjemukan daripada Three Lions menyaksikan mereka memperoleh keputusan seri menentang Slovenia dan tempat teratas dalam kumpulan C. Satu-satunya kemuncak pada separuh masa pertama ialah gol daripada Bukayo Saka, tidak dibenarkan kerana ofsaid dalam pembinaan.

England mendominasi sebahagian besar perlawanan ini, tetapi ia terbukti tidak bermatlamat dan tidak membuahkan hasil, kerana mereka menamatkannya dengan hanya tiga percubaan tepat sasaran. Bagaimanapun, ia adalah keputusan seri yang amat bermakna buat Slovenia, kerana mereka kini layak ke pusingan 16 dari tempat ketiga kumpulan.

Terdapat ramai pemain EPL dalam permainan ini, tetapi tiada siapa yang benar-benar bangkit. Seperti yang dijangka semalam , Conor Gallagher menggantikan Trent Alexander-Arnold yang dikritik dalam kesebelasan utama, tetapi pertukaran Gareth Southgate gagal memberi inspirasi kepada prestasi bahagian tengah yang lebih baik daripada pasukannya.

Penilaian

England: Jordan Pickford (Everton) – 6.5; Kyle Walker (Manchester City) – 6.5; John Stones (Manchester City) – 7; Marc Guehi (Istana Kristal) – 6.5; Kieran Trippier (Newcastle) – 7.5; Conor Gallagher (Chelsea) – 5.5; Declan Rice (Arsenal) – 6.5; Bukayo Saka (Arsenal) – 6.5; Phil Foden (Manchester City) – 7; Kobbie Mainoo (Manchester United) – 5.5; Cole Palmer (Chelsea) – 6.5; Trent Alexander-Arnold (Liverpool) – T/A; Anthony Gordon (Newcastle) – T/A

Slovenia: T/T

Anda boleh mencari sorotan dan reaksi dengan mengklik di sini .

Share.
Leave A Reply