Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari ke-6

Dua lagi perlawanan berlangsung di AS, dengan Kanada mengatasi Peru dan Argentina sudah menempah laluan ke suku akhir dengan menewaskan Chile. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Peru 0-1 Kanada

Kanada mendapat tiga mata pertama mereka pada kejohanan itu, dan kemenangan pertama mereka di Copa America, dalam permainan yang agak lancar. Gol tunggal dijaringkan oleh Jonathan David pada minit ke-73.

Perlawanan itu tidak menampilkan pemain Liga Perdana.

Chile 0-1 Argentina

Penyandang juara Copa America itu layak ke suku akhir dengan berbaki satu perlawanan selepas menang tipis menentang Chile. Skor akhir tidak menggambarkan betapa dominannya Argentina, merembat ke sasaran sebanyak lapan kali dan mengumpul xG 2.87 untuk mengatasi sepenuhnya pasukan Chile di New Jersey.

Satu-satunya gol perlawanan datang pada peringkat penutup, apabila Lautaro Martinez menemui penyudah yang keren pada minit ke-88.

Liga Perdana diwakili dengan baik dalam perlawanan ini, dengan lapan pemain Argentina bermain untuk kelab di bahagian teratas England. Orang-orang seperti Emiliano Martinez, Alexis Mac Allister, Julian Alvarez dan lain-lain berada dalam kesebelasan utama, manakala Giovani Lo Celso dan Gonzalo Montiel masuk ketika babak kedua berlangsung.

Daripada kontinjen EPL, pemain Tottenham Cristian Romero beraksi terbaik, mengekalkan keadaan di belakang dan cuba menawarkan pangkalan yang kukuh untuk menghantar bola keluar dari pertahanan sepanjang permainan.

Penilaian

Chile: T/A

Argentina: Emiliano Martinez (Aston Villa) – 7.5; Cristian Romero (Tottenham) – 8; Lisandro Martinez (Manchester United) – 7; Alexis Mac Allister (Liverpool) – 7; Enzo Fernandez (Chelsea) – 7.5; Julian Alvarez (Manchester City) – 7; Giovani Lo Celso (Tottenham) – 6; Gonzalo Montiel (Nottingham Forest) – T/A

Share.
Leave A Reply