Rice tentang TAA: “Salah Satu Pemain Terbaik Yang Saya Pernah Lihat”

 

 

England dan Arsenal, Declan Rice yakin bahawa Trent Alexander-Arnold lebih mampu untuk bermain di bahagian tengah untuk England, sehingga memanggil pemain Liverpool itu “salah seorang pemain terbaik yang pernah saya lihat”.

 

 

Walaupun secara nominal sebagai bek kanan, Alexander-Arnold telah memulakan perlawanan menentang Serbia dan Denmark di bahagian tengah. Dia telah menghadapi gelombang kritikan daripada peminat dan pakar untuk persembahannya dalam peranan yang tidak biasa, manakala jurulatih Gareth Southgate melabelkan keputusan untuk memasukkannya ke tengah-tengah taman sebagai “satu percubaan”.

 

Bercakap kepada media menjelang pertembungan terakhir peringkat kumpulan menentang Slovenia, Rice berkata berikut mengenai rakan tengah antarabangsanya: “Ia lucu kerana orang ramai memanggil Trent untuk bermain di bahagian tengah.

 

“Separuh negara menyeru Trent bermain di bahagian tengah. Anda bermain dia di bahagian tengah dan kemudian anda mahu menjatuhkannya. Saya tidak faham. Saya tidak faham sama sekali.

 

“Saya akan mempertahankan semua anak lelaki saya sehingga hari saya tidak pernah memakai baju England. Trent adalah antara pemain terbaik yang pernah saya lihat.

 

“Jangan panggil seseorang untuk bermain dalam posisi dan kemudian mundur, semua kerana anda fikir dia mempunyai permainan yang buruk atau sesuatu. Saya akan memberitahu anda sekarang, Trent boleh bermain di bahagian tengah. Saya telah melihatnya di England; saya Saya telah melihatnya untuk Liverpool. Itulah yang saya katakan kepada orang yang anda lihat mengatakan perkara seperti itu.

 

Di sebalik cadangan bercahaya daripada Declan Rice ini, Alexander-Arnold bersedia untuk diturunkan untuk perlawanan malam ini. Conor Gallagher, yang turun dari bangku simpanan untuk menggantikannya dalam kedua-dua perlawanan England di EURO setakat ini, dijangka bermula menentang Slovenia.

 

 

Pada masa yang sama, Rice bercakap tentang sama ada dia kecewa dengan beberapa komen negatif yang datang daripada pemain yang pernah mewakili England pada masa lalu, seperti Gary Lineker menggelar prestasi pasukan menentang Denmark sebagai “s**t”.

 

“Tidak, saya tidak kecewa kerana saya telah bermain bola sepak cukup lama sekarang, saya tahu cara mereka bekerja,” kata Rice. “Itulah sebabnya saya tidak ambil pusing mengenainya sama sekali.

 

“Lihat, mereka berhak mendapat pendapat mereka. Mereka ada di TV, mereka bercakap apa sahaja yang mereka mahu. Saya mengenali sebahagian daripada mereka secara peribadi. Mereka hebat.

 

“Mereka pernah berada di tempat saya duduk, di mana pemain kami yang lain pernah duduk dan tidak bermain dengan baik pada kejohanan. Jadi lihat, saya tidak tahu mengapa kita berasa seperti perkara yang negatif. Kami bercakap seperti kami akan keluar dari kejohanan di sini.”

 

Sebaliknya, Rice memutuskan untuk memberi tumpuan kepada perkara positif: “Kami berada di puncak kumpulan, kami perlu kekal positif, kekal ceria. Mari kita mempunyai beberapa kepositifan dalam permainan. Mari berikan pemain keyakinan terbaik di dunia.

 

“Pemain seperti Phil Foden, Bukayo Saka, Jude Bellingham, memberitahu mereka bahawa mereka adalah pemain terbaik di dunia. Buat mereka membacanya dan fikir ‘Saya akan pergi ke sana dan membuat persembahan dan memberikan segala-galanya’.”

 

Apa pendapat anda tentang komen Rice? Dan bagaimana anda menilai TAA sebagai pemain tengah?

 

Sertai perbualan di halaman media sosial EPLNews di Facebook dan X .

Share.
Leave A Reply