Pemain EPL di Copa America 2024 – Hari 3

Hari ke-2 kejohanan hanya mempunyai satu perlawanan, seri 0-0 antara Peru dan Chile yang menyaksikan tiada pemain Prem terlibat. Hari ke-3 adalah cerita yang berbeza, kerana kami dihidangkan dengan dua perlawanan. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews Copa America kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana yang terlibat dalam kejohanan itu.

Ecuador 1-2 Venezuela

Ia merupakan kemenangan mengejut yang cukup besar buat Venezuela di Santa Clara, yang berjaya mengatasi pasukan Ecuador yang berprestasi rendah yang bermain dengan 10 pemain sejak minit ke-22 kerana dilayangkan kad merah kepada Enner Valencia.

Dua pemain EPL terlibat, dan kedua-duanya untuk Ecuador, dalam bentuk Moises Caicedo dan Jeremy Sarmiento. Yang terakhir juga menjaringkan gol tunggal pasukan mereka dalam permainan sejurus sebelum separuh masa. Dia juga telah ditempah dan diganti sekitar satu jam.

Penilaian

Ecuador: Moises Caicedo (Chelsea) – 6.5; Jeremy Sarmiento (Brighton) – 7.5

Venezuela: N/A

Mexico 1-0 Jamaica

Perlawanan lain pada hari ketiga menyaksikan Mexico memenangi perlawanan pembukaan menentang Jamaica hasil jaringan Gerardo Arteaga.

Liga Perdana tidak begitu bernasib baik dalam pertandingan ini, kerana pemain seperti Michail Antonio dan Bobby De Cordova-Reid mendapati sedikit kegembiraan untuk Jamaica, manakala Edson Alvarez menjadi ketua pasukannya tetapi hanya mengambil bahagian dalam setengah jam pertama permainan, terpaksa keluar dengan kecederaan.

Penilaian

Mexico: Edson Alvarez (West Ham) – 6.5

Jamaica: Ethan Pinnock (Brentford) – 7 Dexter Lembikisa (Wolves) – 7.5; Bobby De Cordova-Reid (Fulham) – 6; Michail Antonio (West Ham) – 6.5

Share.
Leave A Reply