Pemain EPL di EURO 2024 – Hari ke-7

Tiga perlawanan telah berlangsung semalam, termasuk Denmark vs England, jadi terdapat banyak pemain penting EPL yang ditunjukkan. Sebagai sebahagian daripada laporan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana dalam perlawanan ini.

Slovenia 1-1 Serbia

Selepas Slovenia mendahului pada minit ke-69, nampaknya semakin besar kemungkinan mereka akan memperoleh kemenangan EURO buat pertama kalinya. Bagaimanapun, ia tidak menjadi, kerana Serbia menyamakan kedudukan pada minit kelima masa kecederaan untuk memastikan harapan kelayakan mereka hidup.

Hanya seorang pemain Liga Perdana yang terlibat dalam perlawanan ini, kerana pemain Fulham, Saša Lukić berada dalam kesebelasan utama untuk Serbia dan bermain sehingga penggantiannya hanya selepas tanda sejam.

Persembahannya agak lancar, tetapi dia telah ditempah kira-kira 10 minit sebelum keluar.

Penilaian

Slovenia: T/A

Serbia: Saša Lukić (Fulham) – 6.5

Sorotan dan reaksi boleh didapati dengan mengklik di sini .

Denmark 1-1 England

Ia menamatkan kesemuanya dalam perlawanan EURO 2024 dengan jumlah pemain EPL tertinggi yang terlibat setakat ini.

Denmark boleh dikatakan pasukan yang lebih baik dan lebih gigih dalam pertandingan ini, kerana mereka terus mendesak untuk gol kemenangan selepas gol jarak jauh yang luar biasa Morten Hjulmand membatalkan penyudah pemburu haram daripada Harry Kane. Walau bagaimanapun, tiada lagi gol dijaringkan dan keputusan itu menyebabkan kumpulan C berada pada kedudukan yang baik menjelang hari perlawanan peringkat kumpulan terakhir, dengan kesemua 4 pasukan masih boleh layak.

Beberapa pemain terbaik Liga Perdana di atas padang dalam permainan ini ialah Pierre-Emile Højbjerg dari Tottenham, yang turut memenangi anugerah Man of the Match, penjaga gol Everton Jordan Pickford (6 penyelamatan) dan pertahanan tengah Crystal Palace Marc Guehi, yang menawarkan ukuran kemantapan yang baik untuk pertahanan England.

Penilaian

Denmark: Joachim Andersen (Istana Kristal) – 7; Jannik Vestergaard (Leicester) – 6.5; Pierre-Emile Højbjerg (Tottenham) – 8.5; Christian Eriksen (Manchester United) – 7; Rasmus Højlund (Manchester United) – 6; Mikkel Damsgaard (Brentford) – 6.5; Christian Norgaard (Brentford) – T/A

England: Jordan Pickford (Everton) – 8; Kyle Walker (Manchester City) – 7; John Stones (Manchester City) – 7; Marc Guehi (Istana Kristal) – 7.5; Kieran Trippier (Newcastle) – 6.5; Trent Alexander-Arnold (Liverpool) – 7.5; Declan Rice (Arsenal) – 7; Bukayo Saka (Arsenal) – 7.5; Phil Foden (Manchester City) – 7; Conor Gallagher (Chelsea) – 6; Jarrod Bowen (West Ham) – 5.5; Ollie Watkins (Aston Villa) – 5.5; Eberechi Eze (Istana Kristal) – 6.5

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Sepanyol 1-0 Itali

Dalam perlawanan terbesar kejohanan setakat ini, pasukan Sepanyol yang mendominasi berjaya memperoleh kemenangan tipis hasil jaringan sendiri Riccardo Calafiori pada minit ke-55.

Walaupun cara menjaringkan gol itu keras kepada Itali, keputusan itu tidak kurang daripada apa yang sepatutnya diterima oleh Sepanyol, kerana mereka mengalahkan lawan mereka di seluruh padang, mencatatkan jumlah 20 pukulan berbanding empat pukulan Itali.

Dari segi pemain Liga Perdana, Sepanyol memanggil bek kiri Chelsea Marc Cucurella dan pemain tengah City, Rodri, manakala Itali bergantung kepada Jorginho dari Arsenal untuk memastikan semuanya teratur di tengah-tengah taman.

Tiada seorang pun daripada mereka yang mempunyai permainan yang sangat baik atau buruk, tetapi perlu dinyatakan bahawa Jorginho boleh dikatakan pemain luar terbaik Itali walaupun telah diturunkan pada separuh masa.

Penilaian

Sepanyol: Marc Cucurella (Chelsea) – 7.5; Rodri (Manchester City) – 7

Itali: Jorginho (Arsenal) – 7

Klik di sini untuk sorotan dan reaksi.

Share.
Leave A Reply