Pemain EPL di EURO 2024 – Hari 1

Perlawanan pembukaan kejohanan UEFA EURO 2024 berlangsung malam tadi dan, sebagai sebahagian daripada liputan EPLNews EURO 2024 kami, berikut ialah prestasi pemain Liga Perdana.

Jerman 5-1 Scotland

Terdapat ramai pemain Liga Perdana yang terlibat dalam perlawanan ini, kerana Kai Havertz dari Arsenal mengetuai barisan untuk Jerman dan Pascal Gross mewakili Brighton melalui pertukaran separuh masa untuk tuan rumah.

Kontinjen EPL Scotland dianggotai oleh Scott McTominay (Manchester United), John McGinn (Aston Villa), Che Adams (Southampton) dan kapten Tentera Tartan Andy Robertson (Liverpool). Billy Gilmour dari Brighton menjadi pemain pengganti pada separuh masa kedua untuk Scotland.

Perlawanan itu didominasi oleh Jerman, yang mendahului 3-0 pada waktu rehat, terima kasih kepada jaringan penalti dan bantuan Havertz. Pascal Gross mempunyai persembahan yang baik pada separuh masa kedua juga, membantu memastikan keputusan itu.

Adams dan Robertson mempunyai permainan yang lebih baik sedikit daripada purata pasukan Scotland, tetapi mereka akhirnya tidak dapat mengelak kekalahan teruk, yang berfungsi sebagai pernyataan niat untuk Jerman dan tanda amaran kepada semua pesaing Euro yang lain.

Penilaian

Jerman: Kai Havertz – 8.5; Pascal Kasar – 7

Scotland: Scott McTominay – 5.5; Andy Robertson – 5.5; John McGinn – 5; Che Adams – 5.5; Billy Gilmour – 5

Untuk sorotan dan reaksi, klik di sini .

Share.
Leave A Reply