Bintang Liga Perdana manakah yang tidak akan bermain di Euro 2024?

Kejuaraan Eropah bermula di Jerman dalam masa 3 hari dan, sebagai sebahagian daripada liputan kami , hari ini kami akan melihat pemain EPL yang tidak menyertai Euro 2024.

Erling Haaland – Norway/Manchester City

Bintang penyerang Manchester City telah menjaringkan 6 gol untuk negaranya dalam perlawanan kelayakan, tetapi ia terbukti tidak mencukupi. Kekurangan pencapaiannya dalam bola sepak antarabangsa pastinya akan menghalangnya dalam perlumbaan untuk penghormatan individu.

Martin Ødegaard – Norway/Arsenal

Sama seperti Haaland, perancang Arsenal itu akan kecewa kerana tidak layak bersama Norway daripada kumpulan yang menghantar Sepanyol dan Scotland ke kejohanan itu.

Dia berharap bahawa musim panas 2026 akhirnya akan membawa penampilan pertamanya di kejohanan utama untuk negaranya.

Brennan Johnson – Wales/Tottenham Hotspur

Pemain sayap Wales itu perlu mengikuti Euro 2024 dari jauh, kerana negaranya gagal layak daripada kumpulan bersama Turki, Croatia, Armenia dan Latvia, dan kemudian melepasi laluan play-off Liga Negara-Negara mereka dengan tewas kepada Poland menerusi sepakan penalti.

Liga Perdana lain yang tidak akan bermain dengan Wales musim panas ini ialah Harry Wilson dari Fulham, rakan sepasukan Johnson di Spurs Ben Davies, dan Neco Williams dari Nottingham Forest.

Alexander Isak – Sweden/Newcastle United

Seorang lagi penyerang dari negara nordic? Ya, Isak akan mengalami musim panas yang lebih tenang kerana Sweden juga gagal untuk layak daripada kumpulan yang kelihatan mudah diakses yang mengandungi Belgium, Austria, Azerbaijan dan Estonia.

Pemain sayap Spurs Dejan Kulusevski adalah seorang lagi pemain Sweden penting yang akan menonton Euro di tele.

Marcus Rashford – England/Manchester United

Mari kita hadapi: United tidak mempunyai musim yang baik, dan Rashford adalah sebahagian besar daripada itu. Prestasinya pada 2023/24 adalah buruk, dan pengurus England Gareth Southgate menjelaskan keputusannya untuk meninggalkannya di rumah dengan ringkas: “Saya rasa pemain lain di kawasan padang itu mempunyai musim yang lebih baik – itu sahaja”.

Tidak boleh berdebat dengan itu.

Ben White – England/Arsenal

Ini adalah kes pemain memutuskan dirinya daripada pertengkaran. Southgate & Co. pasti gembira untuk membawanya menaiki pesawat ke Jerman, tetapi White memutuskan untuk tidak bersedia untuk dipilih.

Khabar angin mengatakan bahawa dia tidak berseronok di kem England pada kesempatan sebelumnya, malah meninggalkan Piala Dunia 2022 lebih awal kerana dia bergelut untuk menyesuaikan diri dengan yang lain.

Sven Botman – Belanda/Newcastle

Walaupun pasukan Belanda tidak boleh merungut tentang kualiti pilihan bek tengah mereka, jurulatih Ronald Koeman pastinya ingin membawa Botman ke Euro.

Pemain berusia 24 tahun itu mengalami kecederaan ACL pada Mac, jadi dia tidak hampir melakukan latihan yang betul.

Jack Grealish – England/Manchester City

Walaupun bakat dan yuran perpindahannya, Grealish akan menonton Euro 2024 dengan harapan dia berada di sana.

Keputusan Southgate untuk memotongnya daripada skuad terakhir disokong oleh nombor. 3 gol dan 3 bantuan dalam 36 perlawanan dalam semua pertandingan sepanjang musim 2023/24 untuk City tidak cukup untuk mendapat tempat duduk di dalam pesawat.

Harry Maguire – England/Manchester United

Tidak seperti Rashford, Maguire mempunyai musim yang baik di pertengahan musim, dan mempertimbangkan pilihan bek tengah England, bekas pemain Leicester City itu pastinya bermain untuk negaranya musim panas ini.

Bagaimanapun, masalah betisnya semasa 2023/24 bermakna dia dianggap tidak cukup cergas untuk menghadapi cabaran kejohanan besar.

Share.
Leave A Reply