Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Pengurus Bola Sepak – Perkongsian Liga Perdana

Sports Interactive, syarikat di sebalik francais permainan video Pengurus Bola Sepak yang popular, dan Liga Perdana telah mengumumkan perkongsian pelesenan selama 4 tahun bermula musim ini.

Kelab EPL akan dilesenkan sepenuhnya dalam permainan dari awal 2024/25, dengan logo rasmi, kit dan gambar pemain.

Miles Jacobson, Pengarah Studio Interaktif Sukan, berkata: “Sejak penubuhan Pengurus Bola Sepak, kami sentiasa mahu bekerjasama dengan Liga Perdana, dan kami berbesar hati untuk mengumumkan bahawa akhirnya kami berjaya.

“Perkongsian itu bukan hanya tentang manfaat besar dalam permainan yang akan diberikan kepada peminat kami, tetapi juga peluang yang diberikannya kepada kami untuk membantu dengan perkara luar biasa yang dilakukan Liga Perdana dan kelab mereka di luar padang. Ini termasuk kemasyarakatan dan kerja amal, dua perkara yang kami sangat minati, serta keupayaan untuk bekerjasama dengan beberapa rakan kongsi sedia ada mereka.

“Kami sangat berterima kasih kepada Liga Perdana dan rakan kongsi mereka yang lain dalam ruang kami kerana membenarkan kami menjadi produk berlesen rasmi liga bola sepak dunia yang paling berjaya secara komersial.”

Bekas pemain Menjadi Rujukan?

Professional Game Match Officials Limited (PGMOL) dan Persatuan Pemain Bola Sepak Profesional (PFA) telah mengumumkan skim baharu untuk menyediakan 10-12 bekas pemain laluan ke pengadilan, yang boleh menyaksikan mereka mencapai Liga Perdana dalam tempoh masa yang lebih singkat.

Biasiswa pengadil 3 tahun baharu akan memberi peluang kepada rujukan berbakat untuk menaiki tangga dengan lebih cepat. Para peserta akan ditawarkan peluang untuk “merasmikan permainan di pelbagai peringkat selaras dengan prestasi mereka, dengan kemungkinan peluang pengadil di seluruh liga profesional England dalam atau selepas berjaya menamatkan program tiga tahun itu.”

Ketua pengadil Howard Webb berkata seperti berikut: “Kami tidak merahsiakan bahawa kami sedang mencari untuk meluaskan kumpulan pegawai kami dan menarik orang dari kawasan lain dalam permainan dan masyarakat untuk menjadi pengadil yang mungkin tidak diwakili dengan baik dari segi sejarah.

“Sungguh mengagumkan untuk bekerjasama dengan PFA dalam program ini dan tahap minat ahli mereka menunjukkan bahawa mereka merasakan ini adalah peluang yang menarik untuk meneroka jalan yang berpotensi membawa mereka ke tahap tertinggi permainan kami — kali ini sebagai perlawanan rasmi.”

Masa Depan Ten Hag

Sky Sports News melaporkan bahawa pengurus Manchester United, Erik ten Hag telah kembali dari percutiannya, tetapi tidak jelas setakat ini jika dia akan kekal mengendalikan kelab itu menjelang musim baharu.

Memandangkan semakan pasca musim masih diteruskan, satu perkara yang jelas sumbernya ialah Thomas Tuchel tidak lagi dianggap sebagai alternatif oleh bos INEOS Jim Ratcliffe.

Telah dilaporkan oleh media lain bahawa United juga telah memantau bekas pengurus Chelsea, Mauricio Pochettino, Thomas Frank dan Graham Potter dari Brentford.

Perpindahan EPL

Selepas beberapa laporan mengenai minat Atletico Madrid terhadap penyerang Manchester City Julian Alvarez, kini presiden kelab Sepanyol itu mengakui bahawa dia tidak menjangkakan pertukaran musim panas untuk Argentina. “Julian Alvarez ialah pemain Manchester City, dan saya tidak fikir dia akan berpindah dari sana,” kata Enrique Cerezo kepada UnoTV.

BBC Sport memberitahu kami bahawa Manchester United telah menetapkan harga permintaan £40 juta untuk Jadon Sancho. Borussia Dortmund, tempat pemain itu menghabiskan separuh masa kedua musim lalu secara pinjaman, berminat dengannya, tetapi mungkin tidak mampu membayar yuran tersebut.

Fabrizio Romano melaporkan bahawa Newcastle telah menyelesaikan perjanjian lisan untuk menandatangani Lloyd Kelly sebagai ejen bebas dari Bournemouth, dengan kontrak sehingga 2028.

Manchester City dilaporkan telah kalah dalam perlumbaan untuk mendapatkan bintang Bayer Leverkusen Florian Wirtz, kerana Real Madrid telah menjadi pilihan untuk mendapatkannya pada 2025 dengan harga £127 juta. (Berita Petang Manchester)

Football Insider mendakwa bahawa Manchester United sedang menyediakan perpindahan untuk pemain sensasi Crystal Palace, Eberechi Eze. Tottenham juga difahamkan meminatinya. Dan ia bukan hanya mereka berdua. Menurut TBR Football, Liverpool juga berminat dengan Eze, yang klausa pelepasannya dikhabarkan bernilai £60 juta.

Daripada akhbar Turki Milliyet, kami mendapat tahu bahawa Galatasaray sedang menyediakan bidaan £20 juta untuk duo Manchester United Scott McTominay dan Aaron Wan-Bissaka.

Bayern Munich mahukan bek tengah musim panas ini, dan sasaran utama mereka ialah Jonathan Tah dari Leverkusen. Walau bagaimanapun, jika perjanjian untuknya terbukti terlalu sukar, mereka akan cuba membawa masuk Levi Colwill dari Chelsea. (Sky Sports Germany)

Bercakap mengenai Blues, GIVEMESPORT mendakwa bahawa walaupun menandatangani perjanjian baru dengan Crystal Palace tahun lepas, Michael Olise mempunyai perjanjian lisan dengan Chelsea, yang masih sah.

Liverpool akan menunggu sehingga akhir tahun untuk memulakan perbincangan dengan Virgil van Dijk mengenai kontrak baharu. Perjanjian semasanya berlangsung sehingga musim panas akan datang dan pengurus baharu Arne Slot berminat untuk mengekalkannya di kelab itu. (Orang Dalam Bola Sepak)

Dan satu lagi daripada Fabrizio Romano: Manchester City masih berminat dengan pemain tengah Newcastle Bruno Guimaraes, tetapi tidak berhasrat untuk membayar klausa pelepasan £100 juta dalam kontraknya.

Share.
Leave A Reply