Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Jadual Pramusim

Banyak kelab Liga Perdana telah mengumumkan beberapa perlawanan persahabatan yang akan mereka lakukan sepanjang musim panas, bersiap sedia untuk permulaan musim pada bulan Ogos.

Amerika Syarikat akan menjadi destinasi popular untuk kelab EPL pada musim panas ini, dengan tidak kurang daripada 6 pasukan sudah merancang untuk perlawanan di sana. Mereka ialah Arsenal, Aston Villa, Chelsea, Crystal Palace, Liverpool dan Manchester United. Sesetengah daripada mereka akan bermain antara satu sama lain, membuat jadual pramusim yang menarik.

Anda boleh mendapatkan senarai permainan terkini dengan mengklik di sini . Pautan juga akan dikemas kini apabila perlawanan selanjutnya diumumkan.

Latih Kapten Liverpool ‘Sakit Teruk di Hospital’

Legenda Liverpool Alan Hansen mengalami masalah kesihatan yang serius, seperti yang diumumkan kelab Merseyside semalam.

Bekas pemain pertahanan itu menikmati tempoh 14 tahun bersama The Reds, di mana dia memenangi 16 trofi: 8 kejuaraan liga, 3 Piala Eropah, 3 Piala Liga dan 2 Piala FA.

Anda boleh membaca kenyataan kelab di sini .

EPLNews juga menyampaikan ucapan selamat dan doa kepada Hansen, keluarga, rakan dan peminatnya.

Percubaan Manchester City Bermula

Cabaran undang-undang Manchester City terhadap peraturan kewangan Liga Perdana akan didengari dalam tempoh 2 minggu akan datang, satu langkah yang boleh memberi implikasi yang luas kepada liga utama bola sepak Inggeris.

Juara Liga Perdana itu menyaman peraturan urus niaga parti berkaitan (APT) liga dalam perbicaraan bermula Isnin dan dijangka berlangsung sehingga 21 Jun.

Difahamkan City akan mempersoalkan kesahihan peraturan ini di bawah undang-undang persaingan UK. Seperti yang dilaporkan oleh The Times pada Selasa lepas, kelab itu berusaha untuk memansuhkan peraturan ini, yang mula dilaksanakan pada Disember 2021 berikutan pemerolehan Newcastle yang diketuai Saudi dan kemudiannya diperkukuh pada Februari.

Peraturan ini bertujuan untuk memastikan bahawa sebarang perjanjian komersial atau perpindahan pemain antara kelab dan entiti yang dikaitkan dengan pemilikannya dijalankan pada nilai pasaran yang saksama, menghalang inflasi tiruan hasil kelab.

Perpindahan EPL

Pemain tengah Manchester United, Kobbie Mainoo dicari oleh Barcelona, yang dilaporkan telah mengemukakan bidaan £8.5 juta serta Raphinha. (El Nacional)

Menurut wartawan Felix Johnston, Chelsea telah mencapai kemajuan dalam mengejar pemain sensasi Crystal Palace, Michael Olise, yang juga dikehendaki oleh Manchester United.

Everton sedang berbincang dengan Chelsea mengenai perjanjian £30 juta untuk Armando Broja, seperti yang difahami oleh Ben Jacobs. Bagaimanapun, menurut Liverpool Echo, The Toffees tidak mahu memeterai sebarang perjanjian sehingga situasi pemilikan mereka dijelaskan.

Fabio Vieira ingin meninggalkan Arsenal yang semakin berkembang selepas kecewa dengan masa bermainnya musim lalu. (Kepada Bola)

Sporting telah memaklumkan kepada Manchester United, Tottenham dan Barcelona, yang semuanya berminat dengan pemain tengah Morten Hjulmand, bahawa mereka perlu membayar klausa pelepasannya sebanyak £68 juta untuk mendapatkannya. (Correio da Manha)

Selepas bidaan semalam sebanyak £16 juta untuk James Trafford ditolak oleh Burnley, Sky Sports News difahamkan bahawa Newcastle akan kembali dengan bidaan yang lebih baik, tetapi telah menggunakan masa dengan baik dengan bersetuju dengan syarat peribadi dengan pemain itu.

Semalam juga dilaporkan bahawa Liverpool sedang mencari untuk membawa masuk Yankuba Minteh ke Merseyside. Pemain itu berdaftar dengan Newcastle, tetapi menghabiskan musim lalu bermain di bawah Arne Slot di Feyenoord. Bagaimanapun, hari ini The Mirror melaporkan bahawa jurulatih Belanda itu tidak berminat untuk mengadakan pertemuan dengan bekas pemainnya.

TEAMtalk memberitahu kami bahawa Tottenham berada di ambang memuktamadkan perjanjian untuk pemain sayap Crystal Palace, Eberechi Eze. Spurs nampaknya berminat untuk memenuhi klausa pelepasannya, dan membayar tambahan untuk mempermanis perjanjian itu, menjadikan jumlah yang dilaporkan sehingga £68 juta.

West Ham sedang bersiap sedia untuk mengumumkan pembelian pemain sayap Palmeiras Luis Guilherme. Perjanjian itu dipercayai bernilai £25.5 juta, termasuk alat tambah. (ESPN)

Wolves telah menempah ujian perubatan sebagai persediaan untuk membawa masuk Rodrigo Gomes dari Braga ke Molineux. Pasukan Gary O’Neil dipercayai membayar £12.7 juta untuk pemain berusia 20 tahun itu. (BirminghamWorld)

Share.
Leave A Reply