Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Kelab dengan Pemain Terbanyak di Euro 2024

Daripada 20 kelab Liga Perdana yang berbaris pada permulaan musim ini, Manchester City akan mempunyai pemain paling ramai beraksi pada kejohanan Euro 2024 di Jerman, dengan 14.

Arsenal menduduki tempat kedua di puncak ini, menghantar 11 Gunners ke acara pameran, manakala Liverpool akan mempunyai 10 pemain yang terlibat.

Di hujung spektrum yang lain, Southampton menghantar seorang pemain, manakala Ipswich yang baru dinaikkan pangkat tidak akan melihat seorang pun daripada mereka mengambil bahagian dalam Euro.

Anda boleh membaca keseluruhan senarai, termasuk nama, dengan mengklik di sini .

Pengadil Baru

PGMOL telah mengumumkan bahawa 2 pengadil telah dipindahkan ke Pilih Kumpulan 1 untuk musim ini.

Pengadil Sam Barrott dan penolong pengadil Craig Taylor, yang telah mengendalikan perlawanan pertama Liga Perdana musim lalu, telah dinaikkan pangkat daripada Kumpulan Pembangunan.

Barrott telah mengendalikan 15 perlawanan EPL (semua musim lalu), dengan penampilan sulungnya muncul pada pertembungan Oktober 2023 antara Fulham dan Sheffield United.

Taylor telah menjadi penolong ref dalam lebih 200 perlawanan sepanjang 4 musim terakhir merentasi piramid bola sepak Inggeris, dan penampilan pertamanya di Prem muncul pada penghujung Januari 2024, ketika Tottenham menentang Brentford.

Jurulatih Brighton Baharu Masuk?

Walaupun belum rasmi, semua tanda menunjukkan Fabian Hürzeler (kini di St. Pauli, di Jerman) menjadi ketua jurulatih baharu Brighton and Hove Albion. Kedudukan mereka kosong sejak pemergian Roberto De Zerbi pada penghujung musim lalu.

Hürzeler membimbing St. Pauli untuk naik semula ke Bundesliga buat kali pertama dalam tempoh 12 tahun. Perbincangan berterusan antara dia dan Seagulls pada masa ini, tetapi permohonan permit kerja UK yang dikemukakan oleh kelab itu telah pun diluluskan.

Jika pemain berusia 31 tahun itu mengambil alih di Stadium Amex, dia akan menjadi jurulatih termuda dalam Liga Perdana.

Berita Pengambilalihan Everton

Ahli perniagaan Armenia, Vatche Manoukian ialah ketua konsortium yang bertujuan untuk membeli 94% kepentingan yang kini dikuasai Farhad Moshiri di Everton.

Kumpulan Manoukian termasuk pelabur dari Teluk dan Amerika Syarikat. Ahli perniagaan kelahiran Lubnan itu adalah rakan kongsi dalam firma pelaburan teknologi global IMS Digital Ventures, anak kepada sosialit London Rafi Manoukian dan anak saudara kepada hartawan hiburan dan hartanah Armenia Bob Manoukian.

Tawaran itu dikhabarkan sekitar £400 juta.

Perpindahan EPL

Penjaga gol Stefan Ortega telah menandatangani kontrak lanjutan setahun di Manchester City. Anda boleh membaca pengumuman rasmi di sini .

Menurut Sports Zone, pemain tengah Atalanta dari Brazil, Ederson hampir mencapai persetujuan dengan Liverpool dan dijangka menyertai The Reds pada musim panas ini sebagai pemain pertama di bawah ketua jurulatih baharu Arne Slot.

Dalam sedikit khabar angin pengurusan, bekas pengurus Chelsea, Graham Potter mungkin akan mengambil alih jawatan di Leicester City, yang ditinggalkan oleh jurulatih baharu Chelsea, Enzo Maresca. (90 minit)

Liverpool juga mengintai langkah mengejut untuk penyerang Newcastle Yankuba Minteh, yang menghabiskan musim lalu bermain di bawah Arne Slot di Feyenoord. Newcastle mungkin tergoda untuk menjual pemain Gambia itu kerana ia mungkin bermakna pematuhan peraturan PSR, membantu mereka mengekalkan bintang seperti Alexander Isak dan Bruno Guimaraes di kelab itu. (The Telegraph)

Penjaga gol Burnley, James Trafford menjadi tumpuan kelab terkemuka seperti Chelsea, Liverpool dan Bayern Munich, tetapi nampaknya Newcastle sedang mencuri perhatian mereka. The Magpies telah mengemukakan bidaan sebanyak £16 juta, menurut laporan dalam Mail. Burnley menawarkan £20 juta untuk Trafford.

Selepas Jarrad Branthwaite diketepikan daripada skuad England untuk Euro 2024, Manchester United kini berharap untuk memeterai perjanjian dengan Everton untuknya sebelum akhir bulan ini. (Liverpool Echo)

Fabrizio Romano berkata bahawa Manchester City mahu mengekalkan Julian Alvarez di kelab itu dan tidak akan menerima sebarang tawaran pinjaman untuknya. Pemain Argentina itu berada dalam radar Chelsea dan Atletico Madrid.

Barcelona berharap dapat meyakinkan Liverpool untuk berpisah dengan Luis Diaz pada musim panas ini dengan menawarkan Raphinha sebagai penentu dalam perjanjian. (Express)

Penerbitan Portugis A Bola melaporkan bahawa, selepas tawaran awal £51 juta ditolak, Manchester United kini telah mengemukakan tawaran kedua untuk Joao Neves dari Benfica.

Selepas begitu banyak spekulasi yang melibatkan perpindahan Teun Koopmeiners dari Atalanta ke Liverpool atau Juventus, kini Calciomercato memberitahu kami bahawa Manchester United sedang mencari untuk mendapatkannya.

Share.
Leave A Reply