Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Skuad Akhir Euro 2024 England

Gareth Southgate telah memuktamadkan pemotongan skuad yang akan dibawanya ke Euro 2024, dengan 7 nama digugurkan untuk menjadikan jumlah pemain dalam pesawat ke Jerman kepada 26 orang.

Berikut adalah pelengkap penuh:

https://x.com/England/status/1798753717824495826

7 pemain yang terlepas daripada senarai awal 33 ialah: Jarrad Branthwaite (Everton), Jack Grealish (Manchester City), Curtis Jones (Liverpool), James Maddison (Tottenham), Harry Maguire (Manchester United), Jarell Quansah (Liverpool) , James Trafford (Burnley)

Undi pada VAR

Pada Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) semalam, kelab Liga Perdana mengundi menyokong mengekalkan VAR, dengan majoriti dilaporkan 19-1. Satu-satunya kelab yang mengundi menentang sistem itu ialah Wolverhampton, yang telah mencadangkan usul untuk menyingkirkan VAR bulan lepas.

Liga Perdana telah bersetuju untuk         terus menambah baik kerja dalaman VAR menjelang musim depan, dengan harapan pengenalan sistem ofsaid separa automatik akan membantu keadaan.

Pengumuman EPL

Selepas AGM semalam, kelab-kelab Liga Perdana telah bersetuju untuk menguji sistem kewangan alternatif untuk musim depan, tanpa memberi komitmen sepenuhnya kepada idea itu.

Sistem baharu ini bertujuan untuk memastikan kelab Inggeris kekal berdaya saing dari segi kewangan dalam landskap UEFA, tetapi mematuhi mana-mana dan semua had kewangan.

Anda boleh membaca keseluruhan kenyataan rasmi dengan mengklik di sini .

Musim Baru

AGM semalam juga menandakan permulaan rasmi musim 2024/25 baharu.

Kelab yang baru dinaikkan pangkat Leicester City, Ipswich Town dan Southampton secara rasmi mengambil tempat mereka dalam Liga Perdana.

Dalam masa kira-kira 10 hari kita akan mengetahui jadual untuk musim ini. Selepas itu semua yang tinggal adalah untuk teruja dengan bulan Ogos!

Tetapi sehingga itu kita boleh terus melihat…

Perpindahan EPL

Chelsea telah mengesahkan pembelian Tosin Adarabioyo secara percuma, selepas kontraknya bersama Fulham tamat. Kontraknya bersama Chelsea adalah selama 4 tahun. Klik di sini untuk transkrip wawancara penuh pertamanya dengan laman web The Blues.

Akhbar Argentina, TyC Sports mengatakan bahawa Julián Álvarez semakin kecewa dengan peranan skuadnya sekarang dengan Manchester City. Oleh sebab itu, Chelsea sedang menyediakan tawaran untuk pemenang Piala Dunia, antara minat daripada Atletico Madrid dan PSG. City tidak mahu menjualnya, tetapi telah meletakkan tanda harga pada £68 juta untuk pemain itu.

Menurut Rudy Galetti, Dana Pelaburan Awam Saudi, entiti di belakang banyak pasukan dalam Liga Pro Saudi, telah menambah pertahanan tengah Liverpool Virgil van Dijk ke senarai sasaran perpindahan untuk musim panas ini, bersama dengan duo Manchester City Bernardo Silva dan Ederson .

Bercakap mengenai Liverpool dan Ederson, The Reds hampir dengan perjanjian terma peribadi dengan pemain tengah Atalanta Ederson, yang telah mereka pantau selama beberapa bulan, menurut Sports Zone. Wartawan Brazil, Jorge Nicola juga berkata bahawa kelab Itali itu telah menerima tawaran £38.3 juta untuk pemain dari Liverpool itu.

Penerbitan Turki Fotomac melaporkan bahawa Galatasaray mempunyai tawaran £8.5 juta untuk bek kanan Manchester United, Aaron Wan-Bissaka ditolak.

Disebabkan usaha Arsenal untuk mendapatkan pemain tengah Real Sociedad, Martin Zubimendi ditolak, The Gunners kini akan menyaingi Manchester United untuk mendapatkan tandatangan Joao Neves dari Benfica. (Rekod)

Newcastle sedang dalam perbincangan lanjut dengan Lloyd Kelly, yang kontraknya di Bournemouth hampir tamat. Ejen bebas itu juga diminati oleh Tottenham, West Ham, Atletico Madrid dan AS Roma. (Newcastle Chronicle)

Selepas mendapat promosi Liga Perdana bersama Leicester, Wilfred Ndidi mungkin tidak bermain di England pada musim akan datang, kerana dia berada dalam radar Barcelona. Kontraknya tamat bulan ini. (SUKAN)

Share.
Leave A Reply