Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah perpindahan EPL dan laporan berita daripada akhbar hari ini.

Manchester City Melancarkan Tindakan Undang-undang Terhadap Liga Perdana

City sedang mengambil tindakan undang-undang terhadap Liga Perdana berhubung peraturan mengenai penilaian tajaan.

Di bawah peraturan Transaksi Pihak Bersekutu semasa, yang menganggap tawaran komersial dan penajaan dengan syarikat yang dimiliki atau dikaitkan dengan pemilik kelab yang sama, setiap transaksi perlu dinilai secara bebas sebagai “nilai pasaran yang saksama”.

City merasakan bahawa peraturan itu “melanggar undang-undang” dan menuntut ganti rugi untuk hasil yang hilang akibat pencegahan yang dibuat oleh peraturan tersebut.

Menurut Sky Sports News, perkara ini akan menjadi perkara yang berasingan kepada 115 caj PSR yang dikenakan di Manchester City.

De Bruyne ‘Terbuka’ kepada Langkah Saudi

Kevin De Bruyne telah berkata dalam temu bual dengan outlet Belgium HLN bahawa dia akan mempertimbangkan untuk berpindah ke Arab Saudi pada musim panas ini.

“Pada usia saya, anda perlu terbuka kepada segala-galanya”, katanya. “Anda bercakap tentang jumlah wang yang luar biasa dalam apa yang mungkin menjadi penghujung kerjaya saya. Kadang-kadang anda perlu berfikir tentang itu.

“Jika saya bermain di sana selama dua tahun, saya akan dapat memperoleh jumlah wang yang luar biasa. Sebelum itu saya terpaksa bermain bola sepak selama 15 tahun. Saya mungkin belum mencapai jumlah itu lagi.

“Kemudian anda perlu berfikir tentang apa yang boleh bermakna seterusnya. Tetapi pada masa ini saya belum perlu memikirkannya lagi.”

Dia juga mengambil kira kehendak keluarganya apabila memikirkan masa depannya: “Ini adalah perbualan yang semakin kami lakukan sebagai sebuah keluarga,” tambah De Bruyne. “Saya masih mempunyai baki setahun dalam kontrak saya, jadi saya perlu memikirkan apa yang boleh berlaku. Anak sulung saya kini berusia lapan tahun dan tidak tahu apa-apa selain England.

“Dia juga bertanya berapa lama saya akan bermain untuk City. Apabila tiba masanya, kami perlu menanganinya dengan cara tertentu.”

Pemain Belgium itu telah berada di buku di Manchester City selama 9 tahun yang lalu.

Usaha Baharu Casemiro

Pemain tengah Manchester United, Casemiro kini menjadi pengarah dan pemegang saham di Marbella FC, sebuah pasukan di bahagian ke-4 Sepanyol.

Casemiro berkata: ‘Adalah satu penghormatan bagi saya untuk menyertai Kelab Bola Sepak Marbella kerana motivasi terbesar saya ialah kemungkinan besar untuk pertumbuhan kelab.

‘Saya telah ke Marbella bersama keluarga saya beberapa kali dan kedua-dua anak saya, isteri saya dan saya jatuh cinta dengan bandar ini, yang mana kami ingin berhubung sepanjang hayat.

‘Tidak dinafikan, bersama-sama kita akan bermimpi besar untuk membawa Marbella ke tahap tertinggi, tetapi kini kita perlu menikmati pendakian indah ke Primera.’

Casemiro mungkin menuju ke pintu keluar Old Trafford selepas musim 2023/24 yang mengecewakan untuk Manchester United.

Isak Tidak Memikirkan Pemergian Newcastle

Sebagai sebahagian daripada penampilan media semasa tugas antarabangsa, Alexander Isak ditanya mengenai spekulasi yang mengaitkannya dengan perpindahan dari St. James’ Park.

“Saya menikmati diri saya dengan sangat baik di Newcastle”, dia menjawab. “Saya mempunyai musim terbaik saya sekarang dalam karier saya. Itu tidak boleh dipandang remeh.

Dia kemudiannya menyatakan cintanya kepada Magpies: “Saya sangat menyukai segala-galanya tentang kelab, peminat, bandar. Saya sebenarnya tidak terfikir untuk bergerak atau sebagainya. Saya menikmati diri saya dengan baik dan sangat gembira dengan kehidupan saya.”

Perpindahan EPL

Klausa pelepasan Benjamin Šeško sebanyak £56 juta menimbulkan minat di kalangan kelab Liga Perdana, dengan Arsenal dan Manchester United berminat dengan pemain Slovenia itu. Walau bagaimanapun, Evening Standard memberitahu kami bahawa Chelsea bersedia untuk melompat barisan dan mencetuskan klausa.

The Athletic melaporkan bahawa sementara Tottenham adalah peminat jangka panjang pemain tengah Chelsea Conor Gallagher, Aston Villa yang telah membuat langkah pertama dan membuka perbincangan dengan The Blues mengenai perpindahan. Laporan yang sama menyebut bahawa kedua-dua kelab mempunyai hubungan kerja yang baik dan, walaupun Gallagher tidak berpindah ke Villa, penyerang Jhon Durán mungkin menggegarkan di Stamford Bridge musim depan.

Dan dalam berita berkaitan, Guardian memberitahu kami bahawa Chelsea mahukan £50 juta untuk berpisah dengan Conor Gallagher pada musim panas ini. Kontraknya dijangka tamat dalam 12 bulan.

Penerbitan Brazil GOAL mengatakan bahawa Chelsea dan Tottenham telah menghubungi Fulham mengenai penyerang Rodrigo Muniz, yang penampilan mengagumkannya pada akhir musim menarik minat.

Sementara Arsenal, Manchester City dan PSG semuanya berminat dengan pemain tengah Newcastle Bruno Guimarães, Liverpool kini turut berlumba-lumba untuk mendapatkannya pada musim panas ini. (Rekod)

Akhbar Sepanyol Marca melaporkan bahawa keutamaan baru Atletico Madrid pada jendela ini adalah untuk membeli penyerang Manchester City Julián Álvarez.

Sky Sports Germany kini mendakwa bahawa laporan awal mengenai minat Bayern Munich terhadap pemain tengah Crystal Palace, Adam Wharton adalah palsu, kerana Bayern tidak mempertimbangkan perpindahan untuknya.

Share.
Leave A Reply