Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah pemindahan dan laporan berita kami daripada akhbar hari ini.

Chelsea Lantik Ketua Jurulatih

Selepas berpisah dengan Mauricio Pochettino hanya 2 hari selepas tamat musim 2023/24, Chelsea telah melantik penggantinya: Enzo Maresca.

Pemain Itali itu telah memenangi gelaran Kejuaraan bersama Leicester pada Mei dan kini berpindah ke Stamford Bridge dengan kontrak 5 tahun, dengan pilihan untuk setahun tambahan.

Dalam wawancara pertamanya dengan laman web rasmi Chelsea, Maresca berkata: “Untuk menyertai Chelsea, salah satu kelab terbesar di dunia, adalah impian bagi mana-mana jurulatih. Itulah sebabnya saya sangat teruja dengan peluang ini.

“Saya berharap dapat bekerjasama dengan kumpulan pemain dan kakitangan yang sangat berbakat untuk membangunkan pasukan yang meneruskan tradisi kejayaan kelab dan membanggakan peminat kami.”

Selain Leicester City, pemain berusia 44 tahun itu pernah mengetuai Parma dan Skuad Pembangunan Elit Manchester City dalam karier pengurusannya yang baharu.

Perlawanan Peminat Musim Ini

Laman web Liga Perdana telah mengumumkan keputusan tinjauan pendapat peminatnya untuk Perlawanan Musim Ini.

Pemenangnya ialah pertembungan November di Stamford Bridge antara Chelsea dan Manchester City , yang berkesudahan dengan keputusan seri 4-4.

Anda boleh menonton sorotan lanjutan di sini:

Chelsea 4-4 Man City | Sorotan – DILANJUTKAN | Liga Perdana 2023/24

Arsenal dan Newcastle United Berlepas

Arsenal telah mengumumkan nama pemain yang akan meninggalkan kelab musim panas ini pada akhir kontrak mereka, untuk kedua-dua pasukan lelaki dan wanita.

Terdapat 22 pemain dalam senarai, dengan yang paling terkenal ialah Mohamed Elneny, Vivianne Miedema dan Cedric Soares. Anda boleh melihat senarai penuh di sini .

Newcastle juga telah menerbitkan identiti pemain yang meninggalkan St. James’ Park pada akhir kontrak mereka. Nama yang paling penting ialah Paul Dummett dan Matt Ritchie. Kedua-dua mereka telah lama berkhidmat dengan Newcastle, tetapi persatuan Dummett selama 23 tahun dengan kelab itu benar-benar menyerlah.

Anda boleh menyemak pengumuman rasmi di sini .

Undi Gerakan VAR

Kelab Liga Perdana akan mengundi pada Mesyuarat Agung Tahunan minggu ini sama ada akan membatalkan penggunaan VAR, kerana usul telah dibentangkan bulan lalu oleh Wolves.

Wolverhampton telah berada di penghujung yang salah dalam beberapa keputusan VAR yang dipertikaikan sejak kebelakangan ini, jadi mereka mengambil inisiatif untuk mengemukakan permintaan rasmi untuk menyingkirkan sistem itu, mendapat pujian daripada beberapa bahagian orang ramai kerana mengambil langkah ini.

Bagaimanapun, The Telegraph melaporkan bahawa Liga Perdana akan mengundi menentang usul itu, kerana nampaknya Wolves gagal mendapat sokongan yang mencukupi daripada kelab lain – 14 daripada 20 kelab EPL perlu mengundi menyokong usul itu. diterima pakai.

Kami percaya bahawa, walaupun VAR nampaknya berterusan, sudah pasti masanya untuk penambahbaikan. Teknologi ofsaid separa automatik yang akan datang pada musim panas ini kemungkinan besar akan membantu, tetapi terdapat kawasan lain yang perlu ditangani juga untuk mengelakkan kontroversi serupa pada masa hadapan.

Perpindahan EPL

Laporan daripada Daily Telegraph mengatakan bahawa Fulham sedang berusaha untuk mengukuhkan serangan mereka pada musim panas ini dan berminat dengan Emile Smith Rowe dari Arsenal. The Cottagers mungkin kehilangan Willian dan Bobby De Cordova-Reid pada musim panas ini, manakala The Gunners menyasarkan untuk mengumpul dana perpindahan dengan menjual beberapa pemain sampingan.

Pasukan Liga Pro Saudi Al Nassr mahu bintang Portugal Cristiano Ronaldo dan Bruno Fernandes bermain bersama di peringkat kelab juga. Mereka bersedia untuk membuat tawaran hebat £128 juta kepada Manchester United untuk kapten mereka. (CaughtOffside)

Menurut Gazzetta dello Sport, jurulatih baharu Chelsea, Enzo Maresca mahu meyakinkan kelab itu untuk meninggalkan usaha mereka terhadap penyerang Napoli, Victor Osimhen.

Manchester City akan mengejar tandatangan pemain tengah Bayern Munich Joshua Kimmich musim panas ini, bersama-sama dengan Barcelona. (Bild)

Arsenal mempunyai 2 sasaran midfield musim panas ini, menurut The Athletic. Martin Zubimendi dari Real Sociedad dan Joao Neves dari Benfica kedua-duanya berada dalam radar mereka, tetapi kedua-dua perjanjian tidak akan mudah untuk dicapai. Ini juga kerana outlet Portugal Record mendakwa bahawa Benfica telah menetapkan harga sekurang-kurangnya £85 juta untuk Neves, dan telah menolak tawaran £51 juta dari Manchester United.

Tottenham mungkin merupakan nama terbesar di antara banyak pasukan yang ingin membawa Jobe Bellingham dari Sunderland ke Liga Perdana, menurut laporan The Guardian.

Sementara itu, perbincangan diteruskan antara Aston Villa dan Juventus mengenai perjanjian pertukaran yang melibatkan Douglas Luiz dan Weston McKennie. Bagaimanapun, wartawan Itali Gianluca Di Marzio memberitahu kami bahawa rundingan adalah rumit kerana perbezaan dalam penilaian pemain.

Share.
Leave A Reply