Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

 

Berikut ialah pemindahan dan laporan berita kami daripada akhbar hari ini.

Maresca kepada Chelsea

Enzo Maresca dari Leicester City telah bersetuju dengan terma dengan Chelsea dalam perjanjian 5 tahun untuk menjadi ketua jurulatih seterusnya, menurut Sky Sports.

 

 

Kami difahamkan bahawa kontraknya sedang dimuktamadkan oleh peguam dan pengumuman rasmi boleh dibuat hari ini atau hujung minggu ini.

 

Klausa pelepasan Maresca di Leicester dipercayai antara £8 juta dan £10 juta.

McKenna Memanjangkan Penginapan Ipswich

Kieran McKenna telah menandatangani kontrak baru 4 tahun untuk kekal bertanggungjawab ke atas Ipswich selepas mendapat promosi berturut-turut untuk membawa Tractor Boys ke Liga Perdana buat kali pertama dalam tempoh 22 tahun.

 

Pemain berusia 38 tahun itu adalah calon untuk jawatan kosong di Brighton dan Chelsea, serta dipertimbangkan oleh Manchester United untuk menggantikan Erik ten Hag, tetapi kontrak baharu itu menamatkan spekulasi, sekurang-kurangnya buat masa ini.

Keputusan Guardiola menjelang Disember?

ESPN melaporkan bahawa Manchester City akan meminta pengurus Pep Guardiola untuk membuat keputusan mengenai masa depannya menjelang Krismas.

 

Memandangkan kontraknya hanya berbaki 1 tahun, City ingin dia menandatangani lanjutan, tetapi dia akan diberi pilihan untuk memutuskan bila dan bagaimana dia ingin keluar dari kelab.

 

Kedekatan tentang keputusan itu adalah kerana City menyedari betapa sukarnya jurulatih Catalan itu akan diganti dan mereka mahu mempunyai masa sebanyak mungkin untuk menyediakan rancangan dan menilai pengganti yang berpotensi.

Perpindahan EPL

Pemain tengah Shakhtar Donetsk, Georgiy Sudakov telah mengakui bahawa dia bermimpi untuk bermain dalam Liga Perdana dan berkata mengenai rakan sepasukan Ukraine dan pemain sayap Chelsea Mykhailo Mudryk bahawa “alangkah bagus untuk bermain dalam pasukan yang sama” dengannya. Selain The Blues, Liverpool dan Manchester City juga dikreditkan dengan minat terhadap pemain berusia 21 tahun itu, yang bernilai £60 juta. (90 minit)

 

FootballTransfers memberitahu kami bahawa Manchester United sedang mencari pemain pertahanan yang mampu bermain di kedua-dua bek tengah dan bek kanan. Pencarian mereka membawa mereka kepada Jules Kounde dari Barcelona, yang terbuka untuk meninggalkan kelab Catalan itu. Dia bernilai £42.5 juta.

 

Dalam sedikit khabar angin perpindahan yang berkaitan, United juga sedang mempertimbangkan Trevoh Chalobah dari Chelsea, menurut The Independent.

 

 

Walaupun laporan semalam mengatakan bahawa Rodrygo sedang mencari untuk berpindah dari Real Madrid, dengan EPL kemungkinan besar destinasinya, hari ini Fabrizio Romano memberitahu kami bahawa pemain itu ‘tidak ada keinginan’ untuk meninggalkan Real musim panas ini.

 

Pemain Liverpool nampaknya mendapat permintaan tinggi di Arab Saudi. Menurut laporan The Mail, pegawai Liga Pro Saudi berminat untuk menandatangani Luis Diaz dan Joe Gomez pada musim panas ini.

 

Pengurus Arsenal, Mikel Arteta berusaha keras untuk kelabnya menandatangani bek tengah Benfica, Antonio Silva, jika penerbitan Portugis Correio da Manha boleh dipercayai.

 

Beberapa laporan bercanggah mengenai penjaga gol pelapis Manchester United, Altay Bayindir. Akhbar Turki Aksam mengatakan bahawa dia hampir menyertai Celtic Glasgow, manakala The Mail melaporkan bahawa dia tidak begitu hampir untuk keluar, tetapi dia perlu memutuskan sama ada dia berpuas hati untuk kekal di kelab itu sebagai pelapis kepada Andre Onana untuk musim yang lain.

 

The Mirror memberitahu kita bahawa penyerang RB Leipzig Benjamin Sesko akan memilih Arsenal sebagai destinasi musim panas ini berbanding pasukan Liga Perdana lain yang berminat dengannya.

 

Juga dari The Mirror kita mengetahui bahawa seorang pemain yang mungkin meninggalkan Arsenal ialah bek kiri Ukraine Oleksandr Zinchenko. Dia dikehendaki di Bayern Munich oleh ketua jurulatih yang baru dilantik Vincent Kompany.

 

 

Pemain tengah Palmeiras, Luis Guilherme adalah seorang yang diminati. Fabrizio Romano mengatakan bahawa West Ham sedang berbincang dengan kelab Brazil itu, manakala TEAMtalk memberitahu kami bahawa Liverpool juga memantau pemain berusia 18 tahun itu.

 

Menurut L’Equipe, pasukan Perancis AS Monaco bersedia untuk mengambil penyerang Armando Broja dari tangan Chelsea, tetapi mereka tidak bersedia untuk menyamai penilaian £50 juta yang ditetapkan oleh The Blues pada Januari.

 

Akhir sekali, Jobe Bellingham, adik kepada superstar Real Madrid, Jude, mungkin akan bertukar musim panas daripada Kejuaraan ke Liga Perdana. Sementara Fabrizio Romano melaporkan bahawa pemain tengah Sunderland itu sedang berbincang dengan Crystal Palace untuk perpindahan, The Athletic berkata bahawa Brentford juga mengejar pemain berusia 18 tahun itu.

Share.
Leave A Reply