Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah pemindahan dan laporan berita kami daripada akhbar hari ini.

Pasukan Peminat Musim 2023/24 Didedahkan

Laman web Liga Perdana telah mengumpul angka berdasarkan undian penyokong untuk XI terbaik musim ini.

Ia adalah pertahanan hampir semua-Arsenal, dengan David Raya di gawang, dan Ben White, William Saliba dan Gabriel di hadapannya. Satu-satunya bukan Penembak di barisan belakang ialah Trent Alexander-Arnold dari Liverpool.

Manchester City mendominasi bahagian tengah, kerana Rodri, Kevin De Bruyne, dan Phil Foden telah dipilih bersama Cole Palmer dari Chelsea. 2 penyerang ialah Ollie Watkins dari Aston Villa dan Erling Haaland dari City.

Klik di sini untuk melihat bagaimana ia dibandingkan dengan XI yang dipilih oleh kami di sini di EPLNews dalam artikel anugerah musim kami.

Leicester Bermula dengan Cacat?

Leicester City akan bermain bola sepak Liga Perdana musim depan selepas memenangi kejuaraan Kejuaraan 2023/24. Tetapi mereka mungkin berisiko mendapat potongan mata rekod untuk Peraturan Keuntungan dan Kemampanan.

The Telegraph melaporkan bahawa Foxes boleh dikenakan penalti “apa-apa sahaja antara 6 dan 15 mata.”

Selain itu, pengurus Enzo Maresca hampir disahkan sebagai jurulatih Chelsea seterusnya, menurut goal.com.

Perpindahan EPL

Tottenham telah melanjutkan perjanjian pinjaman untuk Timo Werner untuk musim 2024/25 akan datang. Pemain Jerman itu telah bermain untuk Spurs sejak Januari, menyertai secara pinjaman daripada RB Leipzig. Dalam perjanjian pinjaman baharu ini juga terdapat pilihan untuk membelinya pada musim panas depan dengan harga £15 juta. (90 minit)

Pemain sayap Real Madrid, Rodrygo telah mengulas mengenai masa depannya di kelab itu dalam temu bual dengan DAZN. Ketika ditanya sama ada dia mahu kekal bersama Madrid sepanjang kariernya, dia menyatakan: “Ya. Ya… apa-apa boleh berlaku. Saya mempunyai kontrak di sini, tetapi saya tidak tahu. […] tahun saya berada di sini adalah satu keseronokan bagi saya.” Ini boleh meletakkan Liverpool dalam keadaan berjaga-jaga memandangkan minat mereka yang lama terhadap pemain itu.

Kontrak pertahanan tengah Fulham Tosin Adarabioyo tamat pada musim panas ini, dan Chelsea dilaporkan telah membuat tawaran untuk mendapatkan khidmatnya. Pemain berusia 26 tahun itu juga menarik minat Newcastle. (Berita Sukan Langit)

Pemain tengah Everton, Amadou Onana dilaporkan menjadi sasaran Barcelona, Bayern Munich dan PSG, antara kelab Eropah yang lain, menurut FootballInsider.

Menurut penerbitan Brazil GOAL, Casemiro boleh meninggalkan Manchester United pada musim panas ini di tengah-tengah minat daripada kelab Liga Pro Saudi Al Nassr, Al Ahli dan Al Qasidiya.

Pemain sayap Leeds United, Crysencio Summerville berada dalam radar beberapa kelab EPL, dengan Chelsea dan Liverpool berada di barisan hadapan. (Telegraf Harian)

Cawangan Itali, Calciomercato berkata, ketika Liverpool dan Tottenham memantau ketersediaan pemain Atalanta Ederson, Barcelona telah menghubungi juara UEL itu mengenai perpindahan.

Pedro Neto akan menyerahkan permintaan perpindahan kepada Wolves jika minat dari Manchester City dalam perkhidmatannya menjadi lebih konkrit. (FootballInsider)

Fabrizio Romano melaporkan bahawa Arsenal masih berminat dengan pemain tengah Aston Villa, Douglas Luiz, tetapi sedar bahawa mungkin sukar untuk menandatangani perjanjian untuk khidmatnya.

Daily Mail melaporkan bahawa pencarian Newcastle untuk mencari penjaga gol pada musim panas ini telah membawa mereka kepada Aaron Ramsdale dari Arsenal. Bagaimanapun, disebabkan harga permintaan kelab London itu sebanyak £30 juta, The Magpies kini telah mengalihkan perhatian mereka kepada James Trafford dari Burnley.

Akhir sekali, menurut Evening Standard, Tottenham akan berusaha untuk menandatangani penyerang baharu selepas memperbaharui perjanjian pinjaman Timo Werner untuk musim depan.

 

 

Share.
Leave A Reply