Ulasan Musim Liga Perdana West Ham United 2023/24

West Ham telah menamatkan musim EPL di tempat ke-9 dengan 52 mata, yang mewakili peningkatan sepanjang musim 2022/23, apabila mereka hanya boleh mengumpul tempat ke-14 dan 40 mata.

Bagaimanapun, peminat mereka pastinya berasa kecewa dengan kekurangan bola sepak Eropah musim depan, selepas merangkul kegemilangan Liga Persidangan Europa pada Jun 2023.

Baca ulasan musim West Ham ini untuk mengetahui bagaimana dan mengapa The Hammers mempunyai masa yang bercampur-campur pada musim ini.

Persembahan Individu

Pemain terbaik mereka musim ini ialah Jarrod Bowen, yang menamatkan musim dengan 16 gol dan 6 assist. Peminat Hammers akan gembira mengetahui bahawa Bowen telah menandatangani kontrak baharu dengan kelab itu pada bulan Oktober, mengikatnya sehingga 2030.

Mohammed Kudus juga mengalami musim yang hebat selepas menyertai West Ham musim panas lalu dari Ajax, mendapat 14 sumbangan gol (8G, 6A) dalam EPL untuk pergi bersama-sama dengan 5 gol dalam kempen Liga Europa mereka.

Salah satu gol yang dijaringkannya ialah sepakan overhead yang menakjubkan yang boleh anda lihat di sini:

Sepakan basikal Mohammed Kudus lwn Manchester City | Setiap Sudut 🤯

Lucas Paquetá juga mempunyai 15 gol dalam semua pertandingan (8G, 7A), menunjukkan mengapa dia menarik minat dari Manchester City. West Ham perlu mengekalkan dia dan Kudus jika mereka mahu meningkat musim depan.

James Ward-Prowse juga mempunyai musim yang baik, dengan 7 gol dan 7 bantuan dalam Liga Perdana, untuk bersama-sama dengan 4 gol lain yang dicipta untuk rakan sepasukannya dalam Liga Europa.

Perubahan Pengurusan

Selepas 4 tahun setengah, David Moyes akan meninggalkan West Ham United.

Musim lalu ini adalah musim yang bercampur-campur untuk kelab, kerana mereka telah melepaskan gol ke-4 terbanyak dalam liga, hanya di belakang 3 pasukan yang tersingkir dalam statistik ini. Ini menunjukkan kebimbangan mengenai kualiti pemain pertahanan dalam skuad.

Walaupun Moyes akan sentiasa diingati di timur London kerana menamatkan kemarau trofi mereka selama 40+ tahun, ada rasa jangkaan dan keterujaan untuk era baharu di kelab itu.

Julen Lopetegui telah pun disahkan sebagai jurulatih baharu, dan dia datang dengan banyak pengalaman, pernah berada di kubu Porto, Sevilla dan pasukan kebangsaan Sepanyol, antara lain. Dia juga mengendalikan Wolverhampton antara November 2022 dan Ogos 2023, meninggalkan kelab itu menjelang musim baharu EPL kerana perselisihan faham mengenai perpindahan.

Memandang ke Hadapan

Dengan pengurus baharu datang jangkaan baharu. Pangkalan peminat pastinya mahu kelab mereka mencabar tempat Eropah sekali lagi, dan, dengan beberapa pelaburan pintar, mereka mungkin boleh melakukannya.

Satu nama yang dilaporkan hampir ditandatangani dengan West Ham ialah pertahanan Flamengo, Fabricio Bruno, yang, walaupun tidak mempunyai pengalaman Liga Perdana, diharapkan dapat membantu memperkuatkan benteng pertahanan mereka sekarang.

Mereka pastinya akan mencari untuk menambah lagi kedalaman skuad dan, jika mereka mengekalkan pemain bintang seperti Kudus dan Paquetá di kelab, mereka boleh melancarkan cabaran untuk tempat UEFA dan meneruskan kemajuan mereka.

Share.
Leave A Reply