Berita Liga Perdana Terkini dan Khabar angin Perpindahan

Berikut ialah pemindahan dan laporan berita kami daripada akhbar hari ini.

Tarikh Penting untuk Musim 2024/25

Kempen Liga Perdana seterusnya akan bermula pada hujung minggu 17/18 Ogos 2024. Musim ini akan berjalan sepanjang 33 hujung minggu, 4 pusingan pertengahan minggu dan satu hari perlawanan Cuti Bank UK.

Kesemua 380 perlawanan Liga Perdana akan dikeluarkan pada 9 pagi (waktu UK) pada hari Selasa, 18 Jun 2024, manakala musim akan berakhir dengan pusingan akhir perlawanan dimainkan pada Ahad, 25 Mei 2025.

Jendela perpindahan musim panas 2024 akan bermula secara rasmi pada 14 Jun, hari yang sama dengan kejohanan Euro 2024 di Jerman. Tingkap ditutup pada 30 Ogos, jam 11 malam waktu UK.

Tidak akan ada rehat pertengahan musim dalam EPL penggal akan datang ini untuk menampung permulaan kempen pertengahan bulan Ogos.

Pengurus baharu Chelsea?

Selepas berpisah dengan Mauricio Pochettino pada penghujung musim, Chelsea kini sedang mencari pengurus baharu.

Leicester telah memberikan kebenaran kepada pasukan Stamford Bridge untuk berunding dengan Enzo Maresca, yang telah membimbing The Foxes menjulang kejuaraan pada musim yang berakhir baru-baru ini.

Chelsea juga berminat dengan jurulatih satu lagi pasukan yang baru dinaikkan pangkat, Ipswich, tetapi Kieran McKenna kini bersedia untuk kekal bersama Tractor Boys dan menandatangani kontrak baharu.

Emery Memanjangkan Penginapan di Vila

Aston Villa telah mengumumkan bahawa pengurus Unai Emery telah menandatangani perjanjian baru 5 tahun untuk diteruskan di Villa Park.

Emery berkata: “Saya sangat gembira untuk mengambil langkah ini dan tanggungjawab memimpin kelab ini. […]

“Terdapat chemistry yang hebat dalam Aston Villa. Dan elemen sokongan peminat juga membuat perbezaan untuk berasa seperti di rumah sendiri. Kami sangat teruja untuk meneruskan perjalanan ini tanpa had kepada impian kami.”

Rancangan Masa Depan Guardiola

Pengurus Manchester City, Pep Guardiola telah menjelaskan apa yang mungkin menjadi langkah seterusnya dalam kariernya selepas berita muncul bahawa dia boleh meninggalkan kelab itu pada penghujung musim depan.

Apabila disoal tentang baki cita-cita bola sepaknya oleh ESPN Brasil pada Februari, Guardiola menjawab: “Pasukan kebangsaan. Saya ingin melatih pasukan kebangsaan untuk Piala Dunia atau Kejohanan Eropah. Saya mahukan itu.”

Memperluaskan lagi rancangan jangka panjangnya, Guardiola berkata: “Saya tidak tahu siapa yang mahukan saya! Untuk bekerja untuk pasukan kebangsaan mereka mesti mahukan anda, sama seperti sebuah kelab. Saya ingin mempunyai pengalaman hidup melalui Piala Dunia, atau Euro atau Copa America, atau apa sahaja.

“Saya mahu itu. Saya tidak tahu bila itu berlaku, jika itu lima, 10, 15 tahun dari sekarang tetapi saya ingin mempunyai pengalaman menjadi pengurus dalam Piala Dunia.”

Tempat Liga Europa Manchester United diragui?

Walaupun United telah memperoleh kelayakan untuk musim 2024/25 UEL hasil kemenangan Piala FA , tempat mereka masih belum terjamin. Ini disebabkan oleh pemilikan INEOS ke atas kelab Perancis Nice.

INEOS milik Sir Jim Ratcliffe kini memegang 27% kepentingan dalam United tetapi mempunyai rancangan untuk mengepam tambahan £245m ke dalam kelab itu. Pelaburan ini akan meningkatkan pegangan pemilikan mereka kepada lebih 30%, melanggar ambang pemilikan berbilang kelab UEFA, lapor Mirror.

Pada masa yang sama, INEOS adalah pemilik tunggal Nice, yang menduduki tempat ke-5 dalam jadual Ligue 1 untuk layak ke pertandingan yang sama. Jika syarikat tidak dapat mencari penyelesaian, satu atau kedua-dua kelab mereka boleh diturunkan pangkat ke Liga Persidangan Europa.

Perpindahan EPL

Manchester United telah menjual bek kiri Alvaro Fernandez kepada Benfica, di mana dia telah menghabiskan separuh masa kedua 2023/24 secara pinjaman. Yuran perpindahan yang dilaporkan ialah £5 juta, mengikut klausa perjanjian pinjaman. (90 minit)

Daily Star memberitahu kami bahawa Manchester United masih mengejar bek tengah Everton, Jarrad Branthwaite, yang bernilai £60 juta oleh The Toffees. Jika mereka tidak dapat mendapatkan tandatangannya, mereka akan mengalihkan perhatian mereka kepada Levi Colwill dari Chelsea.

Walaupun Ousmane Diomande mempunyai klausa pelepasan £70 juta dalam kontraknya dengan Sporting CP, kelab itu bersedia untuk menjualnya pada harga kurang £20 juta kurang. Perkembangan ini telah mencetuskan loceng penggera di Arsenal dan Chelsea, yang berminat dengan pemain pertahanan itu. (Rekod)

Sasaran jangka panjang Liverpool Federico Chiesa mungkin meninggalkan Juventus pada musim panas ini. Bayern Munich, Napoli dan AS Roma juga berminat dengannya. (TEAMtalk)

Seorang lagi penyerang yang dilaporkan menarik minat Liverpool ialah bintang muda PSV Eindhoven Johan Bakayoko, yang membantu pasukannya menjuarai Feyenoord dari Arne Slot untuk merangkul gelaran Eredivisie musim ini. (FootballInsider)

Bruno Guimaraes mungkin berakhir di PSG pada musim panas ini, kerana juara Perancis itu sedang mempertimbangkan untuk menjual Manuel Ugarte dan membawa masuk nama besar untuk menggantikannya. Jika itu berlaku, mereka melihat kepada pemain tengah Brazil dari Newcastle, serta pemain Bayern Joshua Kimmich. (Le10Sport)

Liverpool terus dikaitkan dengan pemain sayap: yang ketiga hari ini ialah Crysencio Summerville dari Leeds United. Penyerang Belanda itu juga menarik minat Chelsea, menurut Daily Mirror.

Akhir sekali, khabar angin tentang pemergian EPL . Bek kanan Tottenham Emerson Royal sedang berunding dengan AC Milan mengenai perpindahan musim panas. (Gianluca Di Marzio)

Share.
Leave A Reply