Ulasan Musim Liga Perdana Tottenham 2023/24

Tottenham , pada musim pertama mereka di bawah Ange Postecoglou, telah menduduki tempat ke-5 dalam jadual EPL, menunjukkan tanda-tanda peningkatan selepas tersandung ke tempat ke-8 pada 2022/23.

Selepas rentak tanpa kalah dalam 10 perlawanan pertama kempen, mereka memasuki bulan November duduk di puncak pokok. Kemudian, dan terutamanya pada separuh kedua musim, mereka bergelut untuk memadankan piawaian yang ditetapkan untuk diri mereka sendiri dalam tempoh pembukaan itu, jadi mereka secara semula jadi kehilangan semangat.

Hari ini kita akan melihat bagaimana dan mengapa Spurs pada 2023/24 dalam tinjauan musim Tottenham ini.

Persembahan Individu

Pemain terbaik Spurs musim ini boleh dikatakan Micky van de Ven. Setelah dibawa masuk musim panas lalu, pemain muda No. 37 itu dengan pantas meletakkan dirinya sebagai salah satu nama pertama dalam senarai pasukan apabila cergas.

Sememangnya, pemain Tottenham yang lain mempunyai peranan besar dalam memastikan bola sepak Liga Europa untuk musim depan. Son Heung-min, menjadi kapten selepas pemergian Harry Kane, mengambil peranan yang lebih penting dalam serangan, mencatatkan 27 sumbangan gol (17G, 10A).

Bintang yang semakin meningkat, Destiny Udogie mempunyai kempen yang hebat sehingga kecederaan akhir musimnya pada bulan April, manakala James Maddison hampir selalu kelihatan seperti dia akan membuat sesuatu berlaku apabila menerima bola.

Dan beberapa pujian istimewa juga harus diberikan kepada Guglielmo Vicario untuk 110 penyelamatan dan 31 pelepasan penyapu (tertinggi ke-3 di kalangan penjaga gol EPL).

Kesan Pengurusan

Ange Postecoglou telah menjadi angin segar untuk Liga Perdana, dengan gaya dan sikap kejurulatihan yang tidak masuk akal dan sederhana.

Impaknya kepada pasukan boleh diukur musim ini, kerana mereka telah menamatkan 3 kedudukan dan

6 mata lebih baik daripada musim lepas.

Dan boleh dikatakan bahawa pemain Australia itu mengharapkan banyak daripada dirinya, pemain, tetapi juga peminat, yang dikritiknya kerana meraikan tewas kepada Manchester City, kerana ia menjejaskan harapan gelaran Arsenal.

Ange Postecoglou FUMES selepas kekalahan Spurs kepada Manchester City 😡

Tidak boleh menyalahkan dia kerana sentiasa mahu menang, bukan?

Memandang ke Hadapan

Musim panas ini menjanjikan musim yang menarik di Tottenham.

Salah satu kritikan terbesar yang dilemparkan kepada Postecoglou ialah kekurangan pelan B dalam permainan apabila pendekatan biasa beliau tidak berkesan.

Persoalannya ialah sama ada orang yang berkuasa di kelab itu akan menyokong pengurus dengan dana perpindahan untuk terus meningkat. Dan, jika ya, siapa yang akan mereka bawa masuk?

Kami sudah menantikan langkah seterusnya Tottenham menjelang musim 2024/25.

Share.
Leave A Reply