Khabar angin Perpindahan EPL

Kini Liga Perdana musim 2023-24 telah berakhir, juara telah dinobatkan, pasukan telah diturunkan, tempat Eropah telah (hampir) dimeterai dan, yang lebih penting, anugerah EPLNews telah diserahkan .

Memandangkan semua itu berada di belakang kita sekarang, sudah tiba masanya untuk pergi ke ‘musim bodoh’, dan memerhatikan semua khabar angin perpindahan yang melibatkan pasukan Liga Perdana.

Jadi apa yang baru? Baca terus untuk mengetahui.

Alexis Mac Allister dikatakan mempunyai ‘klausa pelepasan rahsia’ bernilai £60 juta dalam kontraknya bersama Liverpool, menurut Radio DSPORTS di Argentina. Mereka juga mendakwa bahawa Real Madrid bersedia untuk mencetuskannya pada musim panas ini.

Dari segi kemasukan untuk The Reds, Fichajes berkata bahawa bek tengah Bayer Leverkusen Odilon Kossounou menarik minat Liverpool. Bagaimanapun, mereka perlu menangkis minat yang ditunjukkan oleh Manchester United terhadapnya.

Saluran Turki Takvim memberitahu kami bahawa Arsenal akan membuka rundingan rasmi dengan Fenerbahce bulan depan untuk bek kiri Ferdi Kadioglu.

Teun Koopmeiners, sasaran Liverpool dan Juventus berkat musim mengagumkannya di Atalanta, juga menarik minat Chelsea. The Blues bersedia membayar harga £51 juta yang ditetapkan oleh kelabnya. (Tutto Juve)

Manchester United telah pun mengemukakan bidaan bernilai £60 juta kepada Brentford untuk penyerang bintang Ivan Toney. Untuk mempermanis perjanjian itu, mereka akan menawarkan peluang kepada Bees untuk menandatangani semula Christian Eriksen. (Fichajes)

Menurut The Mirror, pengurus Tottenham, Ange Postecoglou mahu penyerang baharu dan pemain tengah bertahan tiba sebelum musim depan, manakala beberapa pemain dijangka akan dilepaskan.

Manchester City melihat pemain tengah West Ham United, Lucas Paqueta sebagai pemain yang ‘sempurna’ untuk pasukan Guardiola. (Fabrizio Romano)

Wartawan Itali, Rudy Galetti menyatakan bahawa Liga Pro Saudi telah mengenal pasti penjaga gol Liverpool, Alisson sebagai salah satu sasaran perpindahan utama mereka untuk musim panas. Tawaran yang datang dengan cara Liverpool difahamkan ‘besar’.

Manchester United dan Chelsea kedua-duanya mengadakan ‘bincang lepas’ dengan pengurus Bayern Munich yang akan keluar, Thomas Tuchel. Jika dia tidak dapat kembali ke Liga Perdana , dia akan berusaha untuk berehat daripada pengurusan. (Sky Sports Germany)

The Independent memberitahu kami bahawa Arsenal mempunyai dua sasaran penyerang utama: Alexander Isak dari Newcastle dan Brian Brobbey dari Ajax. The Gunners merancang untuk menandatangani sama ada perjanjian awal, supaya penyerang baharu itu menyertai mereka dalam jelajah pramusim AS.

Manchester City dan Newcastle United perlu membayar £60 juta jika mereka mahu mendapatkan pemain sayap Wolverhampton Wanderers Pedro Neto. (The Telegraph)

Menurut saluran Turki Fotospor, pengurus Liverpool yang akan datang, Arne Slot mahu kelab itu meneruskan perjanjian untuk pemain tengah Benfica Orkun Kokcu, yang pernah dilatihnya di Feyenoord.

Sekali lagi dengan The Telegraph, Aston Villa bersedia untuk mendengar tawaran untuk bek tengah Diego Carlos, yang memperoleh £100,000 seminggu dan mempunyai baki dua tahun dalam kontraknya.

Tetapi Villa bersedia untuk menandatangani semula Ross Barkley dari Luton Town yang diturunkan, menurut The Guardian.

90min melaporkan bahawa penilaian Chelsea terhadap Trevor Chalobah berjumlah £25 juta. Mereka percaya bahawa status tempatannya akan menarik minat banyak kelab Liga Perdana.

Berbalik kepada Fabrizio Romano, kami mendapati bahawa bukan sahaja Alisson menjadi sasaran penjaga gol yang besar untuk Liga Pro Saudi. Ederson dilaporkan turut berada dalam senarai mereka, dan Manchester City boleh menerima cadangan yang baik, kerana pemain Brazil itu ‘mempertimbangkan kemungkinannya’ dan kelab menyerahkan keputusan itu kepadanya.

talkSPORT mengatakan bahawa City juga bersedia untuk membenarkan Bernardo Silva meninggalkan musim panas ini, di tengah-tengah minat lama dari Barcelona. Juara EPL yang baru dinobatkan itu mencari sekurang-kurangnya £50 juta untuk pemain tengah itu.

Le Parisien melaporkan bahawa Liverpool telah memasuki perlumbaan untuk menandatangani pemain pertahanan Lille yang dinilai tinggi, Leny Yoro tetapi berdepan saingan daripada Real Madrid dan Paris Saint-Germain.

Sebagai penutup, dua khabar angin daripada talkSPORT. Pertama, kami faham bahawa Newcastle United hampir membawa masuk Tosin Adarabioyo dan Lloyd Kelly masing-masing secara percuma dari Fulham dan Bournemouth.

Dan yang kedua adalah mengenai Spurs. Mereka sedang mempertimbangkan untuk berpisah dengan Richarlison untuk memberi ruang kepada penyerang Bournemouth Dominic Solanke dalam skuad mereka.

Share.
Leave A Reply