Anugerah Matchday 37

 

Memandangkan perlawanan terakhir pada hari perlawanan, antara Aston Villa dan Liverpool, tidak dapat ditandingi ( dan sungguh permainan itu! ), sudah tiba masanya untuk anugerah hari perlawanan EPLNews.

 

Perlumbaan kejuaraan tidak memberikan banyak drama pada hujung minggu ini, dengan City menewaskan Fulham dan Arsenal menang di Old Trafford, manakala perebutan penyingkiran kini (hampir) diputuskan, dengan Sheffield United, Burnley dan, hampir pasti, Luton akan turun.

 

Anda boleh membaca laporan untuk semua perlawanan Liga Perdana di sini . Dan anda juga boleh menyemak perkara yang telah kami pelajari daripada tindakan pada hari Sabtu dan Ahad.

 

Seperti biasa, kami melihat lama perkara yang mengagumkan kami pada hujung minggu dan memutuskan siapa yang layak mendapat pengiktirafan kami, baik dan buruk.

Pemain terbaik

Apabila anda melihat City menjaringkan 4 gol dalam satu perlawanan, anda menjangkakan senarai penjaring termasuk 1 atau 2 daripada Haaland. Untuk kemenangan mereka di Craven Cottage, gantikan pemain Norway itu dengan Josko Gvardiol dan anda betul.

 

 

Pemain pertahanan Croatia itu berada dalam prestasi yang luar biasa, dengan 4 gol dalam 5 penampilan terakhirnya di Liga Perdana. Untuk menjadikan keadaan lebih baik untuk pasukan Guardiola, prestasi serangannya baru-baru ini tidak menjejaskan usaha pertahanan yang dilakukannya. Dengan Gvardiol dalam kesebelasan utama, City telah memperoleh 3 clean sheet dalam 4 perlawanan terakhir EPL.

 

Selain itu, pada hari Sabtu dia boleh menjadi pemain pertahanan pertama dalam sejarah Liga Perdana yang menjaringkan hatrik, tetapi enggan mengambil penalti pada masa kecederaan.

 

Di sini anda boleh membaca wawancara selepas perlawanannya , di mana dia memotivasikan keputusan itu.

 

Sungguh budak lelaki!

XI terbaik

GK – Dean Henderson (Crystal Palace) – 7 penyelamatan

 

RB – Pedro Porro (Tottenham) – 1 gol

 

CB – Jarell Quansah (Liverpool) – 1 gol

 

LB – Josko Gvardiol (Manchester City) – 2 gol, clean sheet

 

CM – Morgan Gibbs-White (Nottingham Forest) – 2 bantuan

 

CM – Bernardo Silva (Manchester City) – 2 bantuan

 

CM – Kevin De Bruyne (Manchester City) – 1 bantuan

 

RW – Michael Olise (Crystal Palace) – 1 gol, 1 assist

 

LW – Eberechi Eze (Crystal Palace) – 1 gol, permainan keseluruhan yang hebat

 

ST – Nicolas Jackson (Chelsea) – 1 gol

Matlamat Terbaik

Banyak pencabar hebat minggu ini: jaringan Hudson-Odoi untuk Forest vs Chelsea, bola voli Soucek untuk West Ham, gol Porro untuk Spurs menentang Burnley dan sepakan jarak jauh Olise untuk Palace semuanya cemerlang.

 

Bagaimanapun, anugerah kami minggu ini diberikan kepada Jarell Quansah atas tandukannya menentang Villa. Cara masa seolah-olah membeku sebaik sahaja dia membuat lompatan, gelung bola dan klip dari tiang menjadikan gol ini begitu memuaskan untuk ditonton.

 

Inilah dia, dalam semua kegemilangannya, bersama-sama dengan sorotan lain permainan malam tadi.

 

Matlamat Quansah & Gakpo dalam Thriller Enam Gol | Aston Villa 3-3 Liverpool | Sorotan

Permainan Terbaik

Secara keseluruhan, ia hanya perlu menjadi Villa vs Liverpool.

 

 

Ini adalah satu lagi perlawanan yang melibatkan The Reds dan 6 gol (dikongsi, kali ini), gol yang hebat, drama lewat dan tempo yang tercungap-cungap.

 

Hanya tontonan perdana Liga Perdana.

Stat terbaik

Chelsea telah melepaskan 61 gol musim ini dalam EPL. Ini berlaku sama seperti mereka dibolosi dalam 3 musim pertama digabungkan di bawah Jose Mourinho (2004-05: 15; 2005-06: 22; 2006-07: 24).

 

Lebih bocor daripada bumbung Old Trafford .

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Kami sangat menantikan pelaksanaan sistem ofsaid separa automatik bermula musim depan.

 

Hampir setiap panggilan ofsaid nampaknya mengambil masa yang lama untuk disemak pada petang Isnin. Mudah-mudahan ini akan menjadi perkara yang lalu pada bulan Ogos.

Penggantian Terbaik

Kemeriahan Jhon Duran untuk Villa adalah apa yang diperlukan oleh pasukannya, kerana mereka ketinggalan 2 gol menentang Liverpool.

 

Dia membentuk jurang dengan 2 serangan – yang kedua agak bertuah – untuk memberikan penyokong Aston Villa sesuatu untuk bersorak sambil menunggu pengesahan penyertaan mereka dalam Liga Juara-Juara UEFA musim depan.

Detik Paling Lawak

Paul Merson berkata dia akan mendapat tatu Spurs jika Manchester City kehilangan mata pada petang Selasa mempunyai bakat komedi awal 2000-an.

 

https://twitter.com/SkySportsPL/status/1789718581225128175

 

Kami tertanya-tanya jika Postecoglou boleh mengesyorkan artis tatu.

Share.
Leave A Reply